Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: SmartXX LT OPX

Registrerade
    Oct 2005
    Från
    Borås
    Respekt
    20

SmartXX LT OPX

Nu är jag desperat!! Jag har satt in ett chipp SmartXX LT OPX i en xbox V 1.0 och allt gick bra.. jag startade sen upp xboxen och då kommer de olika bios alternativen upp.. Orginal och tre andra.

jag laddade ner EvoxM7.bin och flashade biosen.. vad jag har fattat så är det så man skall göra..

sedan har jag försökt med superdisc, *********** och även en evolutionX-iso men ingen skiva kan läsas av boxen!! Varför??? vad jag har sett efter 8(!) timmars letande på nätet så har jag gjort allt rätt hittils.. men xboxen vägrar att ta iso skivor.. hur skall jag komma vidare??

Har jag flashat fel?

Jag har försökt att ftp:a men det gick inte alls att komma in på xboxen.

Har jag satt chippet fel?

Vore evigt tacksam om någon kan hjälpa mig!!! snart kastar jag ut maskinen genom fönstret.

tack på förhand!

Registrerade
    Oct 2005
    Från
    Borås
    Respekt
    20
    efter många försök så ville min läsare läsa superdiscen.. jag har nu lyckats att installera evoxdash. MEN nu vill den inte starta upp evox, utan den startar med MS Dash. varför? är det att den starta med fel bios? i så fall, hur ändrar jag det?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2005
    Från
    Borås
    Respekt
    20
    det har faktiskt löst sig rätt bra..
    men däremot så undrar jag varför jag alltid kommer in i biosmenyn när jag sätter på xboxen men powerknappen.. ett kort tryck på eject startar evox och ett långt startar msdash.. vad jag har sett så kan man ändra det och det har jag gjort i biosmenyn.. men den startar fortfarande upp biosmenyn när jag trycker på power.

Liknande diskussioner

1. SmartXX LT OPX - går ej att stänga av boxen...
    By Blixten100 in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 00:39
  2. XBOX med monterat SmartXX LT OPX chip
    By Dragon in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2005-08-22, 14:13
  3. Svart Skärm med SmartXX LT OPX
    By pierrewahlgren in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2005-07-24, 21:57
  4. hur lägger jag in EvoX på min xbox ( har SmartXX LT opx chip)
    By lidas_LTopx in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2005-01-22, 01:12
  5. SmartXX LT OPX
    By JaXXuSinc in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2004-12-27, 14:59

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner