Nu behöver jag hjälp!!!

Jag har chippat min Gamecube med Qoob SX. Allt verkar sitta på plats som det ska, Qoob-menyn kommer upp när man startar Gamecuben. Självklart saknas BIOS:et, så det går inte spela annat än originalspel på den nu.

Jag laddade först ner BIOS från qoob*********, filen hette qoob_10_4.gcb Denna brände jag på en Traxdata DVD och trodde att det skulle funka. Jag antar att man trycker vänster på den ?plus-liknande? knappen på handkontrollen innan man slår på Gamecuben för att kunna flasha? Detta gick så klart inte, jag läste någonstans att man ska döpa om .gcb till .iso innan bränning. Jag vet hur man bränner .iso-filer så det borde ju inte vara några problem för mig, jag visste bara inte före bränningen att .gcb-filerna inte går att flasha med.

Sedan brände jag en .elf-fil (närmare bestämt flash_sx_12.elf) på en ny skiva. Detta går inte heller, får bara disc read error hela tiden. Är det samma sak med .elf-filer, att de ska döpas om innan bränning? Eller kan man ens köra en .elf-fil direkt vid första flashningen? Måste man kanske ha ett BIOS på chippet innan .elf-uppdateringen överhuvudtaget kan köras?

Sedan läste jag någonstans att man måste lägga in en ?dummy-fil? på c:a 1,2 GB på skivan (BIOS-filerna är ju bara på några hundra kB och fyller bara en ytterst liten del av skivan) för att få det att funka. Ska denna ?dummy-fil? ligga före eller efter den riktiga BIOS-filen? Vad ska man lägga in för ?dummy-fil? och vilket format ska det vara i? Som ni märker har jag INGEN ANING om hur jag ska fixa till detta!

Jag har även provat att tweaka lasern. Jag mätte upp c:a 220 ohm innan tweakningen, jag ställde in den på c:a 120 ohm för att testa om det blir någon skillnad. Det var ingen skillnad överhuvudtaget. Originalspelen laddar fortfarande som de ska efter tweakningen.

Nu hoppas jag på bra hjälp från en vänlig själ som kan detta med flashning!