Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Vilken Chip?

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    0

Vilken Chip?

Hej / tänkte chippa min PS2, det är den lilla ps2 som jag har ganska ny. Vilken chip är bäst på marknaden? eller hos psxcare?

Vilken chip är mest prisvärd här?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är bara DMS4lite som gäller enligt oss
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Det är bara DMS4lite som gäller enligt oss

Hur lång tid tar det för er att chippa PS2? Bor i Uppsala och undrar om ja kan komma in till affären lämna in den och efter några timmar är den klar, går det?

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    matrix infinity äger ju dms

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av TPsys master
    matrix infinity äger ju dms
    på vilket sätt äger den då?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av eos350d
    Hur lång tid tar det för er att chippa PS2? Bor i Uppsala och undrar om ja kan komma in till affären lämna in den och efter några timmar är den klar, går det?
    Kan gå att ordna, beror på hur mycket jobb som står på kö. Ring innan och kolla läget.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    igentligen är det väl ingen ofantligt viktig skillnad.
    men om du väljer ett dms4 chip så skulle jag ta pro eftersom det är enda sättet att köra toxic os vilket värkar vara uppskattat.
    visseligen kan du få ut alla funktioner med ett lite chip.
    men då får du lägga det på minneskortet. och då är det inte lika snyggt "paketerat" som i toxic os. + att det kräver lite forskning för att få allt o fungera.

Bilda dig en egen uppfattning om chipen här nedan.

MATRIX INFINITY details:

--------------------------------------------------------------------------------

(Click Here to Enlarge)

MATRIX INFINITY, UNIVERSAL SOLUTION.
    FIRST WORLD CHIP WITH FULL AUTOBOOT FOR PS2/PS1/DVD GAMES
    COMPLETE WITH MACRO=OFF, GREEN FIX AND DVD REGION FREE.

MAIN FEATURES

--------------------------------------------------------------------------------

AUTOMATIC SELECTION for PS2/PS1/DVD SUPPORTS. (Just insert any support and the Infinity will play it !!)

DVD Region Free Incorporated !! ( to play all regions DVD without need of any extra operation.)

Full 512 Kb Flash Memory on board (Flashable with our future updates and software releases!!)

Compatible with Playstation 2 USA/PAL/Japanese - V1, V2, V3, V4, V4R, V5, V6, V7, V8, V9, V10,V11,V12

Jumper less (Automatic Version detection)

Software selectable "PS2 Quick Load" option. (To skip PS2 logo and Quick boot PS2 Games!!)

Software selectable "PSX Quick Load" option. (To skip PS1 logo and Quick boot PSX Games!!)

Easy to Install. (only 18 wires for V1-V8 and 20 wires for V9, V10, V11, V12)

ACTEL based IC for enhanced stability

AUTOMATIC "MACROVISION=OFF" ON ALL PS2 FROM V1 TO V12 WITHOUT ADDITIONAL WIRES !!

AUTOMATIC "GREEN FIX" (No more need to change the cable to see your DVD movies on the PS2!!)

Import Games Fix (All PSX import games are played at FULL SCREEN and FULL COLOR !!)

STEALTH-Mode (The Modchip can be switched off and becomes invisible to Online Gaming)

Sleep-Mode (The Modchip will switch off itself after boot)

100% NO SWAP (Direct boot for all the PS2 and PSX games)

Supports games on DVD-9 media !!

PLAYS ALL THE CD?S and DVD?S Games (both, Import or Backup?s)

SUPPORTS MULTI-DISK GAMES !!

SUPPORTS ANTI-MOD PS1 GAMES !! (Only for V9 - V12 PS2)

SUPPORTS DATEL 16MB MEMORY CARDS!! (No need anymore to use the swap CD!!)

Very Reliable (All the Modchips are 100% tested before delivery)

Very Stable (Thanks to the sleep mode the IC will never Overheat)

CD Lens Safe (Avoid CD lens damage by sending un-necessary signal to the Drive Controller)
    ---------------------------------------------------------------------------------
    Å här kan du läsa både om dms4 lite o pro

http://www.dms3.com/cgi-bin/dms4/site.pl?page=specs

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    DMS "uppfinner", Matrix kopierar. Oftast är det i DMS chippen man hittar det senaste. Skulle någon vara före med något intressant så är det Origa (vars uppfinnare var de som var först med "processordelen" när ps2:an äntligen knäcktes, NEO 4 chippets utvecklare knäckte "biosdelen", sedan kombinerades teknikerna i Messiahchippet som var det första chippet som knäckte ps2:an ordentligt)

Very Reliable (All the Modchips are 100% tested before delivery) <= Högst osannolikt
    CD Lens Safe (Avoid CD lens damage by sending un-necessary signal to the Drive Controller) <= 100% marketing bullshit, skriver en chiptillverkare något liknande så behöver man inte tro på något annat dom säger. Undantaget om ett chip har inbyggda lösningar (med extra anslutningar) för att försöka rädda en krashande PSTWO laser.

DMS4 är bra chip, och dom marknadsförs inte med en massa rena lögner.

Matrix Infinity är iofs också ett bra chip, men vi rensade sortimentet då det inte tillför något jämfört med DMS4. Möjligen att vi skulle kunna motivera att börja sälja det igen nu när det finns i "legal homebrew" version då DMS4 PRO inte mår bra i PS TWO basenheterna. (Inga problem med DMS4 lite)

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    0
    Hej igen, jag hittade ett ställe i Uppsala och lämnade in för att chippa PSTWO men det gick ingen bra för de, de kunde inte få chippet att fungera riktigt och sen återställde de allt och snart ska hämta den.

Jag undrar går det fortfarande bra att komma in till er och att ni fixar chipet verkligen?

Lite orolig eftersom de har redan lekt med den och undrar om det går att chippa fortfarande?

Om det går, vilka dagar har ni inte mycket att göra? Vill komma in med den och efter nån timme hämta ut den igen?

Tack för svar.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, fan vet vad dom ställt till med i din ps two. Dom lär ju ha skadat något i den så det inte går att fästa någon av chippets kablar. Men lämna in den så kan vi ju kolla den och ta kort på eventuella skador vi ser så får du klämma dom på en ny istället :-)

Eftersom vi kör lite REA just nu under oktober så har vi massor med jobb varje dag, och det kommer ju inte bli bättre under november-december då vi alltid får in huuuur mycket som heeeelst :-)

Lämna in den och vänta på ett SMS inom några dagar är det som gäller just nu.

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    0
    Hej igen, har några frågor.

Vad kostar det att skicka PSTWO med posten om ni ska ha den hos er nästa dag?

Ska jag först skicka in den eller göra beställningen?

Tack för svar.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du behöver inte göra någon beställning, men gör du det så spelar det inte så stor roll när du gör den. Det underlättar lite för oss bara då vi slipper knappa in din adress i kundregistret manuellt :-)

Företagspaket 16.00 på 3 kilo kostar 150 enligt postens portoguide:

http://www.posten.se/bin/portosok?Or...tectedItem%3D0

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    0
    Tja undrar bara om man kan köpa och spela import spel på dms4 lite. Pstwo kan jag köra om jag bränner det importerade spelet jag köpt också då?
    Last edited by danizzle; 2006-03-24 at 16:47.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du kan spela alla ps1/ps2 spel, original/import/backup

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Du kan spela alla ps1/ps2 spel, original/import/backup
    E du helt säker för det har hackat när jag kört backup kopior på USA spel så jag vill inte bara kasta bort 599 kr bara sådär

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Om din dvdläsare i ps2:an inte kan läsa dina skivor är det inte så mycket chippet kan göra åt det...

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    0
    eller måste man ladda ner Bios eller nått för att det ska funka bättre eller nått?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Hackar det behöver den lite kärlek med tops, isopropanol och tryckluft. Eller bättre skivor.

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    0
    Det kanske är för att vi kopierade dåligt eller (också) kanske hade dåliga skivor... OK men Original Import Funkar väl? USA alltså..

Liknande diskussioner

1. Vilken emulator + chip?
    By Gabber in forum Emulatorer
    Senaste inlägg: 2004-10-23, 12:32
  2. vilken installation av chip är bäst?
    By Pyroholic in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-08-08, 14:25
  3. Vilken programvara\bios bör jag ha till mitt Aladdin chip?
    By Daniel_25 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-07-22, 11:24
  4. vilken mod chip ska jag välja?
    By NdaKo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-02-14, 15:54
  5. vilken chip är bästa utte nu hansi
    By Aram in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 10:33

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner