Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Streama film från Netgear Storage Central Model SC101?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Question Streama film från Netgear Storage Central Model SC101?

    Hej jag har en fundering. I dag streamar jag alla filmer till xboxen via min pc men funderar på om det skulle gå att använda Netgear Storage Central Model SC101 istället?
    "www.netgear.com/products/details/SC101.php"

    Kommer enheten vara åtkomlig via smb i xboxen. Var tror ni?

    /mono1

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om den kan dela ut smb så kan boxen hitta filerna...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Question

    Okej har kollat upp det netgear disken kan inte dela ut smb. Så min nya fråga blir istället. Finns det någon nätverkshårddisk på marknaden som man kan koppla till tex en router i nätverket, som sedan är åtkommlig i xboxen. Vad jag vill uppnå är att slippa sätta på datorn för att streama filmer till xboxen.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad tusan delar den ut om inte SMB????

    NFS?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Thumbs down

    Inte TUSAN vet jag!!! men jag kan inte hitta något om att den förstår sig på smb på Netgears info sida. Men jag är ju ingen expert på nätverkshårddiskar som du HANSI, så du kanske kan förklara för mig om den funkar eller inte, och vet du inte så kan du ju låta någon annan svara istället.
    Last edited by mono1; 2005-10-07 at 23:38.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag försökte också hitta information om den på tillverkarens hemsida, och det står fan inte mycket om vad den använder för protokoll. Något om "packet stream" eller liknande, samt at det var "wizard installation" på varje pc som skulle komma åt den. Säkert något egenpåhittat protokoll, speciellt som det bara var kompatibelt med Windows 2000 och senare. Men vill du verkligen veta så går det väl att kontakta netgear?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    189
    Respekt
    22
    Jag har kopplat mina usb diskar till Netgears Router WGT634U och det funkar hur bra som helst. det bästa är att det funkar med vanliga USB diskar och med den nya Firmwaren verkar det gå att koppla på väldigt många har enbart kopplat in 5 st som högst men om man kopplar på flera hubbar ska det gå med över 100 st kommer ej ihåg det exacta talet men det var nästan närmare 196 eller nått.......
    Om du inte leker med livet leker livet med dig

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    21
    Går det eller går det inte att streama från netgears nätverksdisk? någon som vet detta?

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    21
    Har en nu och det går, dock har jag problem med att den delade mappen i netgearen tappar sin utdelning efter omstarter av datorn. Dvs den lilla handen under mappen är borta och jag måste dela ut den igen, irriterande..

    Någon som vet hur det kan lösas? det är enda sättet jag vet hur man gör för att dela ut till xbox från pc. Eller finns det fler sätt?

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    dela ut hela HD el part i HDn
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av pege63
    dela ut hela HD el part i HDn
    Provade att dela ut hela disken, samma sak. Den tapper utdelningen efter omstart av pc..

Liknande diskussioner

  1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  2. Streama DVD film?!
    By mastertheone in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-07, 10:17
  3. Streama spel från pc
    By boxcoxer in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-12-25, 18:21

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •