Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: vad är fel?

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    0

vad är fel?

Fick min xbox v1.1 chippad med smartxx v2, men den startar precis som vanligt med MS loggan, alltså ingen smartxx logga, så jag trodde det var nåt fel på lödningen så jag skicka in den till dom jag köpte chippet av och dom har tittat på den. Dom säger att allt är riktigt med chippet och lödningen men att det är nåt fel på min xbox som dom inte kan hitta!!!

Vad kan va fel?, xboxen har ju alltid funkat felfritt.

Kan man flasha chippet ändå med remoteflasher, trots att det inte kommer upp nån smartxx meny, och hoppas på att det ska funka?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ingen meny = ingen flasher

Om man inte får upp menyn så är det svårt för mig att förstå vad dom menar med att "allt är riktigt med chippet"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    0
    Jo, tycker oxå det. Ligger ute med 1000kr nu för chip och installation och frakt hit och dit.
    Har du nåt förslag på vad jag ska göra?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du skulle kunna begära att få alla dina omkostnader för chippningen inklusive frakt återbetalda och boxen återställd till originalskick av den som utförde chippningen.

Sedan lämnar du in xboxen till något annat företag som får kontrollera att inga skador på xboxen uppenbart skett i samband med chippningen. Om den blivit skadad vid chippningen så kan du kräva att få även kostnaderna för kontrollen + en ny xbox.

Gör det klart för det företag du har xboxen hos nu att du kommer göra ovanstående, och jag tror att dom ser till att fixa din xbox så att den fungerar åt dig. Du kan ju erbjuda dig att betala 500:- extra om du vill/måste, då gör "chipparen" knappt någon förlust i slutändan även om dom måste ge dig en ny xbox.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    0
    Hansi, har pratat med dom igen nu och dom säger att dom har testat chippet i en annan xbox och det fungerar utmärkt. Det enda dom kan göra åt mig är att byta ut moderkortet för 700:-, kan det vara moderkortet det är fel på, trots att xboxen fungerar i övrigt?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja. Men det är ju suspekt om dom chippat den en gång och uppenbarligen fått den att fungera eftersom du väl fick tillbaka den...då lär ju problemet bero på att något hänt vid monteringen av chippet. Dom borde fixa moderkortet utan kostnad, men annars är väl 700:- inte så mycket att bråka om ifall det inkluderar frakten hem till dig också.

Liknande diskussioner

1. Hjälp, jag får inte något 5.1 ljud, vad gör jag för fel?
    By xscream in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2005-03-25, 14:00
  2. Vad är det för fel?
    By Micke. in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2005-03-11, 14:41
  3. superdisc...vad har jag gjort fel?
    By tarpit in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-07-11, 14:20
  4. vad kan hända om det blir fel med superdisc
    By spenne in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 20:47
  5. Vad gör jag för fel