Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: X2VGA - Onödigt eller ej?

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    0

Question X2VGA - Onödigt eller ej?

Några frågor jag inte tycker mig ha funnit något svar på. Ifall jag skaffar ett HD AV pack (längden på den har jag inte hittat någonstans?) och kopplar ihop med redan befintlig komponentkabel till min Sanyo z3 projektor, finns det då något behov av en X2VGA+ eller ej? Är den endast till nytta om jag vill spela på en VGA monitor? Ett test i M3 gav intrycket att denna manick förbättrade bildresultatet än mer på en projektor.

Är det värt att skaffa den för att kunna få 5.1 ljud till xboxen eller finns det en annan bättre lösning?

Sist av allt, är det värt att skaffa en DVD spelare med HDMI utgång när man har en xbox med "latent" HD egenskaper?

Tacksam för svar!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du får lika bra bild och bättre användbarhet med hd av pack. Nackdelen med x2vga är att den är dubbelt så dyr och inte kan visa hela bilden när man kör 480i utan endast i 480p och över. När man kör 480i visas endast en del av bilden, trycker man på en knapp på adaptern så visas en annan del av bilden = ett nödläge så att man iaf ser menyerna så att man kan aktivera 480p osv...

DVD-spelaren är ju lite smidigare att hantera än xboxen, inga program måste startas/uppdateras osv. Men vänta med att skaffa dvdspelaren tills du ser om du trivs med att använda xboxen som dvdspelare.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. X2VGA - 480i signal från apps/spel
    By kapten_orm in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Senaste inlägg: 2005-09-06, 02:02
  2. Spela upp 5.1 AAC eller OGG
    By manzu68 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-12-13, 12:57
  3. Panasonic PT-AE 100 vs. X2VGA & HD.AV pack
    By phreakii in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Senaste inlägg: 2004-12-11, 03:47
  4. Behöver en guide eller tips eller nåt.
    By Kirabira in forum XBOX Case Mods
    Senaste inlägg: 2004-12-10, 00:21
  5. X2VGA TV och Projektor ?
    By P_E_R in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Senaste inlägg: 2004-11-19, 13:44

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner