Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: xbox save manager

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25

    xbox save manager

    Hejsan!

    Xbox save manager vill inte funka som jag vill. Har senaste versionen 4.5.1. Först kan det vara svårt att ens ansluta till boxen. Måste ibland starta om både programmet och boxen för att få det att funka. XBSM verkar även vilja ställa om regionen från Europa till USA fast jag ställer in rätt i Options.

    Men hur som helst. När jag väl har anslutit till boxen och fått upp listan med alla spels savegames och ska överföra dom till PC:n så arbetar den ett tag och blir klar. Vad händer då? Jo kanske 1/3 av de spel jag markerat kopieras över. Varför? Hade t.ex. Amped + Amped 2 varav Amped funkade bra och Amped 2 inte alls dök upp på PC disken. Såg ju mina karaktärer på xbox hdd:n i Amped 2 mappen så filerna existerar ju iaf.

    Nån som har koll varför det blir på detta sätt?


    ps. Har bläddrat runt på forumet men inte hittat något svar på just detta. Fanns info om att kopiera från en box till en annan men då var det väl nån hdd key som kunde strejka. Bör väl inte ha med detta att göra?

    mvh

    pemani

  2. Om du inte får någon ip-adress in i Xboxen så kan du inte koppla upp dig till Xboxen. Och ofta får man stänga ner programmet och starta det igen om man har valt att ta bort mer en 5 saves.
    - detta konto avstängt, troligen hackat.

    www.tcip.se | X-ecuter 2 PRO, 120GB-hårddisk |

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Tcip
    Om du inte får någon ip-adress in i Xboxen så kan du inte koppla upp dig till Xboxen. Och ofta får man stänga ner programmet och starta det igen om man har valt att ta bort mer en 5 saves.
    Tack för ditt svar. Dock har jag ställt in statisk IP på boxen och ser även att IP:n är aktiv i Dashen. Så jag vet inte varför. Dock är det lika till en annan box också så jag tror ev problemet kan sitta i datorn eller programmet jag kör. Har även en switch jag ska byta ut mot en router inom kort.

    Vad menar du med att ta bort? Menar du att deleta savegames på xbox hdd:n genom XBSM? För det enda jag vill är ju att föra över dom från xbox disken till min PC hdd. Spelar ingen roll om jag bara tar ett spels savegame. Vissa funkar och vissa funkar inte. Ska testa att spara till en annan dator och se om det funkar bättre...

    mvh

    pemani

  4. Ta bort ev inställningar för ip-adressen. För xboxen skötter det själv, om du nu inte är en nätverkstekniker och kan hantera det väl. Jag har inga problem med det, jag drog ner prg sen överförde jag dom på ett kick.

    Har du kopplat Xboxen direkt till en pc?
    - detta konto avstängt, troligen hackat.

    www.tcip.se | X-ecuter 2 PRO, 120GB-hårddisk |

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Tcip
    Ta bort ev inställningar för ip-adressen. För xboxen skötter det själv, om du nu inte är en nätverkstekniker och kan hantera det väl. Jag har inga problem med det, jag drog ner prg sen överförde jag dom på ett kick.

    Har du kopplat Xboxen direkt till en pc?
    vad menar du med ev inställningar för ip adressen?

    Har ej switch mellan datorn och xboxen... ska byta ut den mot en router om ett tag =)

  6. Jag menar om du själv har ställt in ip-adress, DNS-adress etc själv. Du måste ha en router eller bredbandfördelare som hanterar trafiken mellan xbox -> pc å tvärtom =)
    - detta konto avstängt, troligen hackat.

    www.tcip.se | X-ecuter 2 PRO, 120GB-hårddisk |

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Tcip
    Jag menar om du själv har ställt in ip-adress, DNS-adress etc själv. Du måste ha en router eller bredbandfördelare som hanterar trafiken mellan xbox -> pc å tvärtom =)
    jo om du menar i boxen så har jag ju ställt in statisk ip som jag sa tidigare. Har dynamisk ip adress till burken.

    Har ju en switch kopplad och det har ju aldrig varit några problem förut. Skickar oftast över i en 8-10 mb/s. Är nu på slutet det börjat krånglat. Men med tanke på att det är till båda boxarna så känns det som att det är PC:n eller kabeln(?) som är kass.


    edit: oh fuck... såg att jag skrivit "ej switch"... ska ju naturligtvis stå "en switch". Jag har alltså PC -> Switch -> Xbox.
    Last edited by pemani; 2005-10-10 at 17:50.

  8. Vad är det förnågot du håller på att överföra? En kabel kostar inte så mycket så testa att köpa en ny (nätverkskabel).
    - detta konto avstängt, troligen hackat.

    www.tcip.se | X-ecuter 2 PRO, 120GB-hårddisk |

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Tcip
    Vad är det förnågot du håller på att överföra? En kabel kostar inte så mycket så testa att köpa en ny (nätverkskabel).
    Hehe ja savegames till spel =) Eller försöker iaf... slänger jag däremot över nån film eller ett spel så ligger jag väl på en 8-10 mb/s.

    Redan testat med en annan kabel.. same problem. Men det blir nog att börja om från scratch på PC:n snart iaf... den börjar bli lite seg.

Liknande diskussioner

  1. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  2. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  3. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •