Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Förbannad

  1. #1

    Thumbs down Förbannad

    Tja köpte ett x-b.i.t chip för typ ett år sedan men har inte fått igång skiten har försökt med v1.0 -v1.6 men har inte funkat på något. Har haft en som har kollat på chippet men har inte hittta något fel. NU KRÄVER FAN JAG PENGARNA TILLBAKA FÖR DEN JÄVLA SKITEN DU SÄLJER.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Låt oss montera ett SmartXX lite/opx åt dig istället så får du något som fungerar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    33
    Respekt
    19
    Jag vill bara höra mig för kostar det extra att få monterat ett SmartXX lite/opx ?

  4. #4

    Thumbs down

    ja och vem fan ska stå för det? och inte nog med det så funkar fan inte xboxen tackvare det skit chippet. ska ha pengarna tillbaka för det är reklamations rätt på det och det står att det är lödfritt men **********KRINGGÅ ***-FILTRET = PERMBAN ******säger att man måste lödda det om man vill att det ska funka så det är bara att skicka tillbaka pengarna till mig!
    Last edited by star!!!; 2005-10-08 at 19:02.

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Ta det lite lugnt innan du får en stroke!!

    Om du läst på lite mer så märker du att xbit är lödfritt i 1.0-1.5 boxar, däremot om du ska montera det i en 1.6 så måste du löda. Och sen är det inte psxcare's fel om kunden inte kan löda, när denne själv valt att installera chippet själv. Sen skulle det inte förvåna mig om du kortslutit nåt på moderkortet, så fokuserad som du verkar vara...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag tänkte fixa det till någon form av självkostnadspris (ett par hundringar + frakt) men då får du skicka hit en fungerande xbox, inte den du tagit sönder.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Blixten100 bara för du inte fattar något så. min xbox är en v1.1 och ska man behöva löda den? NEJ DET BEHÖVER MAN INTE. så lägg dig inte i för fan.

    och aldig i livet jag tänker betala för något annat chip! och man har 3 år reklamationsrätt på saker som kostat mer än 300kr vilket det chippet gör. skulle bara infomera dig om det!

  8. #8
    jaså inget svar då! då får man ta och kontakta konsumentverket ingen annan utväg!

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag blir tyvärr tvungen att banna dig från forumet pga dina utbrott och upprepade kringgående av "***-filtret". Jag hoppas du får bra hjälp från konsumentverket, för jag känner nu knappast för att ge dig några goodwillförmåner utan det får bli ersättning efter vad konsumentverket/arn kommer fram till.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    äntligen blev man av med honom.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Trist att vissa inte kan bete sig som folk. Hade han varit i butiken istället för i forumet hade han väl vält butiksdisken och pissat på väggarna eller nåt och tvingat mig att kasta ut honom fysiskt istället för virtuellt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    Stockholmstrakten
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    star!!! är ett bevis på att dom som är otrevlig och vill bara ha pengar tillbaka blir bara värre för varje inlägg som görs.När dom inser att dom inte får några pengar då blir dom super arg och kan göra vad som hälst.Tyvärr kommer säkert star!!! tillbaka förr eller senare.
    Last edited by Redaktör; 2005-10-13 at 18:35.

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Han får gärna komma tillbaka, bara han beter sig som folk. Har han fått ett trasigt chip av mig så vill jag givetvis hjälpa till. Men tyvärr har han nog bara misslyckats grovt med monteringen och förstört sin xbox och säkert bränt sönder chippet samtidigt :-(
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    jo, det är nog ganska så rimligt.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Läs min andra tråd..hur kommer det sig att det är as många som också har problem med chippet? det stod som sagt inte att man ska behöva pröva det på x antal datorer, det finns ingen hemsida till e-xecuter, det stod inte att man ska gå in på IRC eller DC för att tanka bios.. det går inte att connecta p.ga CMD_GET_STATUS reply .. vad tycker du att man ska göra då? Det känns ju jävligt surt att man har slängt bort 5-600 spänn på ett skit chip som inte fungerar.. det ska väl vara enkelt om man själv inte är expert på det? Och om jag ska vara ärlig så får man mycket hjälp här.. men inget funkar

  16. #16
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Du, om man ska chippa själv så kanske man ska kolla att det är möjligt för en själv att införskaffa alla grejer (BIOS, Dashboard, etc) INNAN man beställer chippet. Och man bör nog ha rört en lödkolv förut, inte bara tittat på när farfar lagat FM-mottagaren. Dessutom fattar jag inte riktigt hur man kan misslyckas med att chippa en xbox om man kollat alla punkter i beskrivningen som t.o.m medföljer chippet. Punkterna är stora, D0 är inte nå vidare svår att löda från undersidan, och kom inte och tjafsa om ett chip som inte fungerar. Jag är 99% säker på att alla som misslyckats med sin chippning inte har nåt fel på chippet, utan att det är lödarbetet som inte är nå vidare.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  17. #17
    sent inlägg men har ägt 6 chip av diverse fabrikat och haft två fel ett xbit samt ett skit
    chipp så vist kan det vara fel på chipen men att folk gör fel med tenn do samt flashning är nog vanligast
    Xbox 1.5xenium os 2.01 Detta står här så jag
    160 gb samaung lättare kan få hjälp
    samsung dvd
    x2.4983.06 du har väl kollat

    http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=62


    sökfunktionen högst upp på sidan är bra

  18. #18
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    därav 99% och inte 100%...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  19. #19
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    fattar inte varför ni tar upp löddning? jag skriver ju att det va en xbox 1.1. och då när ja köpte chippet så stod det är det var löddfritt så då är det klart att man inte tänker mer på de. men man lär sig av sina misstag och tänker dock inte på att jag varit otrevlig i forumet utan på en annan sak som jag inte tänker säga här för då blir man väl bannad igen.

  20. #20
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Välkommen tillbaka efter en lång tids koma.....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

  1. Nu är jag lite förbannad.....
    By xenite in forum Spiderchip
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2005-01-14, 14:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •