Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: E: är tom och ingen plats kvar

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    0

Red face E: är tom och ingen plats kvar

Efter att ungarna spelat så såg jag att när jag startar Xboxen så står det E:0 i huvudmenyn(Tror det är EVOXchip jag har)men på de andra drivrarna är allt normalt. Tog och FTP:a till boxen från PC:N men E: är tom. Nån som har nåt förslag är helt urkass på hur allt funkar med Xbox

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    0
    Ingen som har nån ide eller har jag beskrivit problemet dåligt. Xboxen går men den "rycker" (stannar till lite då och då). Kan inte kopiera filer till E: heller via ftp.

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22
    Tror att detta ibland kan uppstå ifall man försöker föra över mer än vad som får plats på xboxen via ftp.

Annars kanske någon har kommit åt någon xbox live grej i något spel? Har för mig att detta också kan ställa till en del trubbel.

/balrog

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22
    Kan tillägga att jag själv har råkat ut för detta när jag fört över mer än vad det fanns plats kvar på xboxen.

Är rädd att det enda som du kan göra i så fall är att formatera om den HD-partition som är knasig.

/balrog

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    0
    Finns det något bra app. att formatera bara E:. Nu har jag kört format c-d-e från superdisken (3.7) och nu funkar boxen igen men den blev ju rätt tom (Men det behövdes - känns som man fått en ny fräsch maskin). Ett problem dock är att det inte går att köra film i den, den startar bara om man försöker köra.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Glöm inte "install original ms dashboard"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    0
    Har kört install original dashboard från s.d3.7 men det hjälpte inte mot filmuppspelningsproblemet.

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    0
    Jag får ERROR code 21. Har även provat att föra över från min gamla c: som jag spart i datorn men ERROR 21 hela tiden vad är problemet ?. Har tittat i forumen men hittar inte någon lösning

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22
    Har tyvärr inte varit med om Error code 21 så jag kan inte förklara vad det beror på. Här finns dock en lista på alla error codes:

http://www.xbox-scene.com/articles/errorcodes.php

Allt borde väl funka om du kört Superdisc, tycker jag.

Om du endast vill formatera en av dina partitioner på hårddisken måste du in och peta i evox.ini (ifall du kör EvolutionX).

Lägg till följande i menyn:

Item "Format F:",@212

Sen i slutet av ini-filen skriver du:
    [Action_12]

Info "Format F:"
    Warning "This will format your F drive"
    Progress "Formatting drives"
    ConfigSector "\backup\disk.bin"
    Format f:

Detta ska vara allt, såvitt jag minns.

Mer finns att läsa här:

http://www.xbox100.com/tutorials/hdfaq/hard-drive.html

Lycka till!

/balrog

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    0
    Tack för svaren Balrog. Provade att köra en film genom att gå in i boxplorer och starta "f:\apps\dvdx_v2\default.xbe" manuellt men det blir lika då som när jag försöker köra MSdashboard alltså ERROR21. Hur är det med xboxdashdata mappen som ligger i rooten på C: på min gamla C: hette den mappen snarlikt men ej riktigt lika, siffrorna på slutet är ej lika. Den gamla XBOX uppsättning var det en kompis till mig som gjorde med superdisc3.5

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vad har du för kataloger i e:\

Har du x, y och z?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    0
    Jag har C D E F X Y Z i roten. Under E: har jag Cache, games, SAVES, TDATA och UDATA

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    0
    Kan det hjälpa med att köra "Inastall original MSDash" från S.D.3.5 eller finns inte den funktionen med.

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    0
    Jag installerade Dashboarden från S.D.3.5 och nu verkar allt fungera som det gjorde förr.

Liknande diskussioner

1. Varning! Handla inte av ********...oseriösa
    By marshmallow in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-10-04, 18:37
  2. Flasha om med EVOX M7 bios och nu får jag ingen bild på TV
    By Undenius in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-02-03, 22:58
  3. Flashproblem, ingen bild, blinkar rött och grönt
    By zolym in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-02-02, 13:08
  4. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X