Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: röd-blinkande / röd eject-lampa (beroende på bank)

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    röd-blinkande / röd eject-lampa (beroende på bank)

    Ok, köpte Duo X2 av PSXCare och lödde i det. Chippet startar upp på Flashbios men inte på Cromwell. Tänkte inte så mycket på det utan nöjde mig med att flashbios startade. Laddade upp en 512KB bios till boxen via http och uppladdningen gick bra och boxen stängde av sig som den skulle. Startade den igen och givetvis blinkar eject-lampan röd-grönt efter uppstart.

    Växlar jag över till Cromwell så startar boxen av sig själv och matar ut skivan. Lyckas jag mot all förmodan att få boxen att låta bli det så lyser ejectlampan orange istället och ingen bios laddas.

    Boxen går utmärkt att starta i omoddat läge (med eject-knappen), och utan modchippet installerat.

    Förslag på vad som kan vara fel? All hjälp mottages tacksamt. Hade tänkt köra Mediacenter på maskinen så kan jag bara få in det så är jag nöjd.
    Last edited by z80; 2005-10-09 at 17:24.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Skumt, normalt fungerar cromwell på alla boxar och flashbios vägrar starta på 1.6b...

    Prova montera chippet i en annan box och flasha om sedan
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Lite svårt eftersom jag inte har någon annan box. Den jag har köpte jag i Torsdags på elgiganten inne i stan. tror det är en 1.6b jag har faktiskt.

    kan man komma förbi butiken och kontrollera chipet så det fungerar ? Ska man isf också ta med boxen?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Förslag: Ta med boxen och 305:- så går våra tekniker igenom både chip och installation så att allt fungerar åt dig när du hämtar boxen sedan :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jo, det kan jag tänka mig att du tycker, men vad jag är intresserad av är om det chip jag köpt av er är defekt eller inte, och huruvida det var defekt vid leverans från er.

    Även om flashningen av den ena banken gått snett så ska ju den banken andra fungera på ett helt nytt chip, anser jag.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Svårt att avgöra i efterhand utan att lägga ner mer arbete på att testa chippet än vad chippet är värt. Men jag kan ju alltid skicka ett nytt chip till dig om du vill prova igen själv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Duo X3 till Version 1.6 c ???
    By MisterX in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-02, 23:36
  2. Duo X2 Lite
    By crowner in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-07-01, 07:43
  3. Konstigt problem efter installation av duo x2 cromwell
    By Low-life in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-02-06, 01:42
  4. var kan man hitta Duo Chip
    By snugge in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-01-23, 09:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •