Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Spela DS på sin TV?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Spela DS på sin TV?

    Som kanske inte många har märkt spelar GameSpot DS på sin plasma. Detta kan ses på t.ex Castlevania DoS recensionen. Idag kopplade jag in DS till mitt högtalar-system till PC'n. Betydligt bättre ljud! Så varför inte spela DS även på sin monitor eller TV?

    Visst, vissa spel kanske inte går så bra men Castlevania exempelvis skulle vara grymt att spela på lite större bild. GBA stödjer ju detta via GBA-adaptern via GameCube. Det måste finnas något som gör att man kan koppla in sin DS till en bild-källa! Exempelvis när Nintendo visar upp sina DS spel på större mässor och dylikt, även spel-kurer där TV-apparater är inkopplade till en DS så folket kan se vad som spelas.

    Kanske ni på PSX-Care kan fixa detta eller något? Antar att denna "kabel" som Nintendo själva har till detta kopplas via GBA ingången på DS.

    Tacksam för svar!

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    53
    Respekt
    20
    Hej hopp, ja kan inte mycket om Nintendo ja la ner mitt Nintendo spelande efter att 16 bitars kom ut efter de var allt bara utför men nu så kanske det ordnar sig igen vem vet inte ja, sedan min gissning på din fråga, ja tror så här har Nintendo en kabel så lär de snart dyka upp sådana på hemsidor här och var om inte annat så kommer det alltid att komma pirat saker.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Borlänge
    Inlägg
    32
    Respekt
    23
    Vore fränt. Kanske skaffa sig 2 st 50" plasma eller lcd eller nått.. å så den ena med touchscreen. =) det vore nått. kanske lite dyrt dock.
    .::Lampan::.

Liknande diskussioner

  1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  2. spela brända spel i sin xbox
    By Utter in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-06, 21:47
  3. kan inte spela brända spel...
    By Andreas_T5 in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-31, 13:12
  4. Kan man göra en perfect backup och spela i sin hdd?
    By T2 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-06, 15:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •