Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Flashning av DUOX2

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Cool Flashning av DUOX2

    Hej, nu behöver jag lite hjälp ifrån experterna. Jag har monterat ett DuoX2 i min XBOX som har version 1.0. Nu när jag startar XBOXen så kommer det upp en blå bild med olika val möjligheter för omflashning. Jag har bränt 2st olika skivor med BIOS men när jag kör någon av dom så händer det inget. Jag bränt M8plus BIOS och X2.4983 BIOS. Kan någon ge mig lite tips på vad jag skall göra??

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det borde räcka med att läsa de klistrade trådarna här samt xbox guiderna, finns ingen som vill dra det där om och om igen varannan dag...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Det förstår jag Hansi. Troligtvis ligger felet när jag har bränt skivan med BIOS. Jag har laggt till en del musik mappar för att fylla ut skivan och sen har jag bara lagt BIOS filen i rooten. Om jag förstår det rätt så ska BIOS filen ligga i en mapp?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Är det "flashbios" eller "cromwell" du har igång?

    Har du fått igång "flashbios" är det enklast att flasha via nätverk.

    Annars beror de flesta problem på att du bränner cd-r skivor som just din xbox inte samsas med.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    hej igen, jag använder "flashbios" och skivan som jag har bränt på är en CD-RW. Verkade som att jag har gjort fel när jag har bränt skivan och stämmer det att Bios filen ska ligga i en mapp och övriga filer som jag vill fylla ut skivan ska inte ligga i mappar när man bränner? Tack på för hand Hansi

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Borås
    Inlägg
    74
    Respekt
    21
    Välj nätverksflashning. Bara att gå in på boxen IP i explorer och bläddra fram ditt bios. Ingen ide att krångla med skivor tycker jag.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    bios.bin skall ligga i root
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Ang. Flashning
    By Medlin in forum X-ecuter 3 support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-23, 15:21
  2. Problem med DuoX2.
    By tomsi in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2005-04-07, 10:48
  3. Misslyckad flashning.
    By Shampo in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-10, 07:23
  4. Flashning
    By Max in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-17, 15:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •