Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Hänger sig !!!

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0

Hänger sig !!!

Jag har ett problem med mitt xbox. Spelen hänger sig plötsligt och ett JÄVLIGT jobbigt ljud dyker upp. Ibland kan man lira i 30-40 minuter men oftast så hänger det sig efter typ 5-6 minuter...Och det här sker på samtliga spel på dvd-r och de som jag har FTP:at ....Liren funkar klockrent hos en polare som har ett äldre chip...VAD ÄR DET FÖR FEL ??? Jag har ett nyare xbox och duoX chip.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Låter som en trasig xbox tycker jag...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0

Svett..

Jag som chippade den direkt efter inhandling på SIBA, därmed garantin bortblåst...aarghh...funkar dock att titta på DVD utan problem, och att lira orginalspel, men hänger sig när man ska börja ett save lir. Kan det inte vara HårdDisken eller chippet?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kan vara massor av saker. Trasiga minneskretsar t.ex.

Ägna någon timme åt att leta lödspill.

Köp kylspray och prova att hålla olika delar av moderkortet nerkylt och se om det blir skillnad.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0
    Ok, tack för snabbt svar. skål på dig !!

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0
    Förresten, är det här ett vanligt fel? Det verkar som om ingen känner till det...Men med min vanliga otur så är det inte så konstigt..ha ha ha...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Nej, det är inte vanligt. Har vi fått in någon sådan box så kan jag inte komma ihåg den :-) Men när min gamla Apple II från 1977 satte igång å pipa eller fick konstiga tecken över hela skärmen var det dags att trycka in minneskretsarna i socklarna igen :-)

Liknande diskussioner

1. Spelen hänger sig??
    By CheGG in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-09-16, 08:09
  2. Hänger sig! tacksam för hjälp
    By jose in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2005-04-30, 21:54
  3. Xboxen hänger sig vid trailers
    By Norbius in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-12-13, 16:17
  4. Xboxen hänger sig! (Snälla hjälp mig!)
    By Mozez in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-08-06, 23:27
  5. Xboxen hänger sig :((
    By fackamato in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-07-30, 23:47

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner