Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: Final Fantasy XII

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

Post Final Fantasy XII

vad kommer detta mest mystiska ff spel at handla om, kommer det att vara ett lika underbart koncept som i nian, eller ett ny skapande online/framtids koncept?

Diskuttera era förmanor nedanför tack :-)

------------------
    ~~~~~Ps2~~~~~
    ~~~~~Ps2~~~~~

Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    0

Hoppas det INTE är likt FF IX med tanke på att det var bland dom sämsta Final Fantasy.

------------------
    MVH Shiro
    Sales Manager, NetCare AB
    MVH Shiro

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

SAY WHAT???? det va ju lätt ett av dom bästa ff spelen, men åttan däremot... oj oj.. ett riktigt dåligt ff spel...

------------------
    ~~~~~Ps2~~~~~
    ~~~~~Ps2~~~~~

M&M Guest

IX är ganska tråkigt.
    FFX knäcker

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

jag tror säkert att nian e tråkig om man har kört tian... men det vet jag inget om :-(

------------------
    ~~~~~Ps2~~~~~
    ~~~~~Ps2~~~~~

PSmickeX Guest

Talking

Åja 9 é ett bra lir .. 8 va ganska bra oxå lite olika men men .. inget knäcker 3/6 på snes .. som kommit nu till psx köpa ska ja snart men hoppas att XII innehåller lite old school FF

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

de hoppas jag oxå.. nu när det har kommit ett framtids (ffx) och ett helt annorlunda online (ffxi) så hoppas jag att det blir ett gammalt hederligt ff, men med mycket uppgraderad grafik...

------------------
    ~~~~~Ps2~~~~~
    ~~~~~Ps2~~~~~

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    0

Det kommer att utvecklas av samma team som gjorde FF Tactics och Vagrant Story tror jag... och det kommer vara singleplayer, nått mer vet jag inte

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Kista, Sthlm
    Respekt
    0

FF VIII är det sämsta rollspel jag spelat medans FF IX är bland dom skönaste tvspel jag nångonsin lirat...så precis SAY WHAT?..vem tyckte FFIX va dåligt...
    Swalle proud owner of PS1,PS2 & Intel P4 1,5Ghz with a Geforce 3

Registrerade
    Mar 2002
    Från
    [BANNED] Kolla länken för fritt opartiskt forum
    Respekt
    0

FF7 pissar på alla andra verisoner speciellt alla under och snes som jag sett och kräks på.Har inte testat X eller XI men man kan ju hoppas att dom inte är lika fattiga som VIII vart.

------------------

[This message has been edited by Bullit (edited 02 April 2002).]
    BANNED

Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    0

Thumbs up

Instämmer, Final Fantasy VII ÄR bäst! Storyn tyckte jag var bättre i VIII än IX, men jag antar det är en smaksak. Final Fantasy X är för övrigt underbart (story, spelkänsla, upplägg etc) så missa det inte!

------------------
    MVH Shiro
    MVH Shiro

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

jag kan hålla med om att 7 är bäst... jag tycker storyn i åttan var för mycket kärleks inriktad, kändes som att kolla på en halv taskigt hollywood film med julia roberts... nians story va fett schysst oxå, men sjuans krossar allt... har iofs. hört att sexan ska vara bäst men har inte spelat det, har det hemma men har inte haft tid att spela det :-) men jag gissar p0å att 10 är jääävligt bra, och 11 likaså, men jag ser fram emot 12 mer än 11, för det känns som att man inte kommer at spela elvan så mycket, med tanke på alla utgifter.

------------------
    ~~~~~Ps2~~~~~
    ~~~~~Ps2~~~~~

Registrerade
    Apr 2002
    Respekt
    0

Bah.. Förstår mig inte på alla er.
    Till all börja med, FF3 eller FF6 som det hette i US releasen är ett av dom bästa. FF8 sög. Kan hålla med om att FF XII var ett av dom bästa, Men FF IX var sågott som lika bra.

Detta från en inbiten RPGamer sen NES tiden!
    "People who think they know everything are annoying to those of us who do."

Allt dom har sagt är att det INTE kommer bli ett online spel. men det är allt jag vet.
    Inget här doh

Nåja alla kollar bara på grafiken...nåja 90% iaf därför tycker alla att ff7 till psx va bättre än snes litren osv osv samma sak med ffx viss de e grymt snyggt men FF 3 / 6 är fortfarande det bästa liret i ff serien om man ser till storyn. chronotrigger till snes va ju skitbra oxå, breath of fire 1 å 2 var ju spelabara, det är lite synd men vadå det kom ju många bra rollspel till snesen ,, hur många har vi till psx ps2? det är dax att ta öcer alla schyssta rpg nu så det kommer

<small>[ 26 May 2002, 16:11: Meddelandet redigerat av: Mikson ]</small>

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

jag kan inte säga vilket spel som är bäst. men det bästa rpg spelen jag spelat/spelar är:
    (ej i ordning)

FFX
    Chrono Cross
    FFIX
    FFVII
    ffVI
    ffIV
    Ephermal fantasia /han inte spela mycket innan pappa hade sönder skivan.

Chrono trigger

FF8 är nog det sämsta spelet jag spelat för att.
    1. på tok för mycket GF.
    2. en strid kan ta ca 40min om man ska sitta och sno magier.
    3.seed level sjunker ifall man vill stanna och slåss med fiender.
    4.PÅ tok för svårt.
    5.Typ inga vapen.
    6.en vanlig attack tar bort så lite att den nästan är värde lös. man måste slänga på ca 20 ultimas om attackerna ska tabort något.
    7. bossarna har för mycket energi. Adel skulle kunnat vara den sista bossen.
    8.´Vill man klara spelet måste man antagligen spela om det flera gånger eftersom bossarna plötsligt blir från medel svåra till SUPER svåra.
    storyn var väl ganska bra, men inte mcyket mer.

När jag postat det här inlägget så kommer jag väl på något spel jag inte nämnt.

<small>[ 26 May 2002, 18:03: Meddelandet redigerat av: Lynx ]</small>
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Halmstad, Halland, Sverige
    Respekt
    24

FF 8 är skitbra inget snack om saken. Faktum är att alla FF spelen är underbara, även de på Nes, Snes. Om man bortser ifrån Grafik och ljud, så är de de bästa spelen som gjorts. alla FF spelen är originella i story. Och visst att Square försökte gå tillbaka till det "klassiska FF - typen, i FF IX. det var ju ett bra försök, och ett lyckat försök. FFIX är (förutom FFX) det bästa i serien. Iallafall på PS1.
    Strange and Ironic, that It will end the same way.

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

jag gillade inte åttan på grund av att vapnena va värdelösa och de långa GF!! de spelen på snes å nes har ja inte spelat, men dom verkar vara lika bra som alla andra! men jag säger fortfarande att ff7 e de bästa! tian e förstås också störtskönt men sjuan e bättre!!!
    ~~~~~Ps2~~~~~

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    0

Jag köpte FFX i torsdags, en dag före det fick säljas i Sverige... Och har spelat runt 14 timmar nu. Jag är helt uppslukad av det. En underbar story och fantastisk grafik, och tala inte om den underbara musiken. (men gubbarna rör sig lite hackigt... borde inte vara så svårt att fixa).

Är lite besviken är att man inte har någon karta att röra sig på, så det känns lite som man blir tvingad att följa vissa rutter. Visserligen så är det ju stora områden man är på.

FF7 tycker jag personligen är näst bäst. Fantastisk story, och rätt snyggt. Jag har det på min dator.

FF8 har jag inte spelat.

FF9 är också väldigt bra. Nästan lika bra som FF7. Bra story.

Men dom gamla FF1 till FF6 har jag ej testat. Frågan är om jag kommer göra det då grafiken är rena skiten (förutom filmerna). Och JA, grafiken har en stor betydelse hur spelet är, även på ett RPG spel.

FF11 tror jag inte blir någon hitt. Och FF12??? Är det ett online eller ett riktigt spel?

Läs här lite om Squaresofts planer:
    <a href="http://www.ffonline.com/news/news.php?article=2002-05-04" target="_blank">http://www.ffonline.com/news/news.php?article=2002-05-04</a>

Sidan är rätt OK så den "rena" länken är:
    <a href="http://www.ffonline.com" target="_blank">http://www.ffonline.com</a>

Ja ja, nu har ni hört vad jag tycker.
    ------
    KnasHatt

Registrerade
    Mar 2002
    Från
    Sweden
    Respekt
    0

Alltså....hör här!!!
    FF 3/6 till snes/psx var den absolut bästa ff spelet genom tiderna...och visst,jag har spelat de andra (förutom ffX)och jag kan tänka mig att det kan va det bästa hitills men än så länge så är ffVI/ffIII ett fett lir liksom...
    Dessutom så är det inget fel på ffVIII,..det var jävligt skönt...jag menar, vad är ett ff spel utan kärlek egentligen...typ nada,,,men vad jag stör mig mest på är Squall...han är så jävla självisk och trist...men annars så var det ett bra lir det oxå....

Registrerade
    Mar 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0

Wink

Där ser man... smaken är som baken. Själv har jag alltid sagt XENOGEARS är den bästa av dem alla!!!!
    "Life is short... play more"

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

Har ni hört att de ska komma två fristående uppfäöljare till tian!! yuna och Rikku ska dom heta!!! kommer senare i år i japan!! fett coolt!!
    ~~~~~Ps2~~~~~

Registrerade
    Sep 2002
    Respekt
    23

Final fantasy XI och XII är multiplayerspel.. synd.. men Final Fantsy XIII kommer vara ett singel lir..
    "How do you prove that you exist...? Maybe we don?t exist..."

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2004-04-19, 16:42
  2. Final Fantasy 8
    By psx in forum Playstation - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2004-02-11, 18:11
  3. final fantasy x på flera cd skivor
    By danne88 in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-10-19, 19:09
  4. final fantasy x
    By zelsone in forum Playstation 2 - backup/patchar