Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Introt till Far Cry

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20

    Introt till Far Cry

    Varje gång jag startar Far Cry så måste jag se det långa introt innan jag kan spela. Har fått för mig att man ska kunna fixa detta men vet inte hur

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    38
    Respekt
    19
    har själv slutat spela det kukspelet pga det långa introt som inte verkar gå att hoppa över

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    Nu har jag lyckats få bort introt. Jag raderade "intro.bik" och "Intro_FCM.bik" under videos i far cry mappen. Tog ett textdokument och gav den namnet "Intro_FCM.bik" och skickade över till videos mappen.

    Nu har jag inget långt intro när jag startar spelet

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    33
    Respekt
    19
    Hur lång tid tar introt i vanligafall ?
    vad är det introt visar för något ?
    Last edited by pa4; 2005-10-19 at 07:43.

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Krissttoffer ---> Smart, hade jag aldrig kommit på själv, tack så mycket för tipset! (btw, försvinner introt helt eller?)

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    55
    Respekt
    21
    De jag fick reda på av tillverkarna av spelet (som är enligt min mening bästa som finns) så kommer introt bara upp om man har spelat annat spel sedan sist man spelade FCI, för då måste den ladda in en del ljud filer och några andra filer oxå, och därför så istället för en loading skärm så satt dem dit en fin intro film som man kunde sitta och kolla på istället!

    Har du inte spelat något annat spel sist du spelade FCI så bör inte introt komma alls.
    Har själv en chippad box så allt ligger på HDDn och då slipper man oxå andra långa laddnings tiden mellan olika banor mm, som det är om man kör ifrån DVDn.

    Edit: Har man xbox Live! så skall man kunne ladda ner en update till FCI så försvinner alla dessa intro films problem, i alla fall enligt deras egen hemsida:
    "I can't skip the intro!
    If you've found yourself unable to skip the intro movie on Far Cry Instincts, pounding all the buttons on your controller until your hands are blooded stumps, here's a solution and explanation.


    If you set the time and date properly on your Xbox, this problem won't occur.
    If you have Xbox Live and allow Far Cry Instincts to download the update released yesterday, this problem won't occur.
    However, if you put a different game into your Xbox (but why would you do that?) and later guiltily return to Far Cry Instincts like an unfaithful lover, the intro video will play again in full. The reason for this is that Far Cry Instincts copies a bunch of sound files onto your Xbox while the intro plays. When you put in a different game these sound files are deleted and will need to be copied over again the next time you use Far Cry Instincts. "
    Taget från www.farcrygame.com


    /reed
    Last edited by reed; 2005-10-19 at 23:05.

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av rejjo
    Krissttoffer ---> Smart, hade jag aldrig kommit på själv, tack så mycket för tipset! (btw, försvinner introt helt eller?)
    Detta kom jag inte på helt själv, jag fick ett tips om att ta bort intro.bik filen, men det funkade inte. Men så började jag leka lite med den andra filen också och fick det då att funka.

    Ja, hela introt försvinner, mycket smidigt

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    Berätta gärna om ni lyckas få bort introt eller ej

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av reed
    De jag fick reda på av tillverkarna av spelet (som är enligt min mening bästa som finns) så kommer introt bara upp om man har spelat annat spel sedan sist man spelade FCI, för då måste den ladda in en del ljud filer och några andra filer oxå, och därför så istället för en loading skärm så satt dem dit en fin intro film som man kunde sitta och kolla på istället!

    Har du inte spelat något annat spel sist du spelade FCI så bör inte introt komma alls.
    Har själv en chippad box så allt ligger på HDDn och då slipper man oxå andra långa laddnings tiden mellan olika banor mm, som det är om man kör ifrån DVDn.

    Edit: Har man xbox Live! så skall man kunne ladda ner en update till FCI så försvinner alla dessa intro films problem, i alla fall enligt deras egen hemsida:
    "I can't skip the intro!
    If you've found yourself unable to skip the intro movie on Far Cry Instincts, pounding all the buttons on your controller until your hands are blooded stumps, here's a solution and explanation.


    If you set the time and date properly on your Xbox, this problem won't occur.
    If you have Xbox Live and allow Far Cry Instincts to download the update released yesterday, this problem won't occur.
    However, if you put a different game into your Xbox (but why would you do that?) and later guiltily return to Far Cry Instincts like an unfaithful lover, the intro video will play again in full. The reason for this is that Far Cry Instincts copies a bunch of sound files onto your Xbox while the intro plays. When you put in a different game these sound files are deleted and will need to be copied over again the next time you use Far Cry Instincts. "
    Taget från www.farcrygame.com


    /reed

    Har du läst det här då? Du märker inga konsekvenser av att du tagit bort introt?

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    55
    Respekt
    21
    Har inte tagit bort några filer, vill liksom inte ändra för mycket i orginalet i spelet, men ja själv har inga problem med intro filmen så för mig kvittar det.

    /reed

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av rejjo
    Har du läst det här då? Du märker inga konsekvenser av att du tagit bort introt?
    Än så länge har jag inte märkt något

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Jag störde mig också på det, men är det så jobbigt egentligen, så man behöver mixtra i en massa småfiler? Det ju max några minuter och vet man om det och tänker man sitta framför TV:n i någon timme så spelar det mindre roll tycker jag. Sätt på lite kaffe eller gå på toa.

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    Det är sant, man behöver inte hålla på och pilla i onödan

    Problemet för mig var att jag fick se om introt varje gång jag lämnade en hub inne på xlink kai och skulle in på en ny. Jag byter endel eftersom man kanske har dålig ping eller det är tråkigt lir. Det var mycket störande och då var det helt klart värt att plocka bort introt. Ska man sätta sig med en kall öl o lira lite så behöver man inte lipa över ett "litet" intro

Liknande diskussioner

  1. 7.1 Hur hittar jag BIOS-versioner, programvaror m.m. till XBOX?
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-07-21, 22:25
  2. BBB till Switch till PC och Xbox
    By Spacecowboy in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-09-13, 14:23
  3. VÅGAR man rekommendera PSXCARE till sina polare?!
    By x3m in forum NEO4 - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 21:44
  4. 2.1 Kommentarer till guiderna ENDAST som svar till DETTA inlägg!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 33
    Senaste inlägg: 2003-05-23, 08:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •