Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: xbox spelens framtid

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20

    xbox spelens framtid

    Hur blir med vanliga xbox-spel framöver ( inte XBOX-360 spel ) ?
    Kommer de att fortsättas tillverkas eller kommer allt gå
    över till spel som bara passar till 360 modellen ? ( kanske lite dum fråga men har man en chippad xbox där man bara kan spela xboxspel och inte 360 spel så det ju kört med nya spel till sin xbox )
    bikerunner
    [SIZE=3]bikerunner[/SIZE ]

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tänk dig själv om du är speltillverkare...gör du ett spel som kostar $5.000.000 att göra till nuvarande xboxen som har sålt i säg 10.000.000 exemplar eller gör du ett spel som kostar $10.000.000 att göra till xbox360 när den bara hunnit sälja i 1.000.000 exemplar?

    (har ingen aning om de verkliga siffrorna, men det är dyrare att göra spel som utnyttjar xbox360 och det finns färre kunder...å andra sidan finns det även färre spel att konkurrera med)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    ok Hansi - m.a.o. menar du då att de som inte planerar att byta konsol kan troligen lita på att det även i fortsättning kommer att tas fram spel till den gamla konsolen ett bra tag framöver ( eller fattade jag helt fel ? :-) )
    bikerunner
    [SIZE=3]bikerunner[/SIZE ]

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, det lär det ju göras åtminstonde ett par år framöver. Och microsoft lär ju ge ut specifikationer på hur man skall se till att de spel man gör till gamla xboxen även fungerar på 360:ans "xboxemulator"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    jag tror i början går dom spel till båda Xbox och X360 för Need for spped Most Wanted kommer till båda

Liknande diskussioner

  1. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  2. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  3. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •