Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Skaffat Chip= Min Live account är borta. (Tror jag)

  1. #1
    Registrerade
    May 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    Skaffat Chip= Min Live account är borta. (Tror jag)

    Har fixat en chip i min x-box idag och är nöjd med det. Men när jag startar boxen utan chippet igång så finns min account inte kvar under "X-box Live" menyn. och när jag trycker "account Recovery" så kan det inte connecta till "internet" alls. Har testat att starta om servers och dragit ut sladdar och kopplat in dom igen. Jag tror att jag har blivit bannad med jag är inte säker. Kan ju vara att jag inte kan komma in på Live just nu, det har nämnligen hänt innan. Problemt är att om jag blivit bannad, vad händer då med min betalning, kommer den fortfarande dra pengar från mitt konto eller är jag helt avregistrerad från deras Live. Jag vill ju helst inte betala fär något som jag inte har. Om något vet någonting om detta så är jag tacksom om dom hjälper mig.

    Tack på förhand.

    Utter
    K.N.E.G.G.A.N.: Kinetic Networked Entity Generated for Galactic Assassination and Nullification

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har du bytt hårddisk också? Då följer livekontot inte med, man måste kopiera kontot via ett minneskort isåfall.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Ne har kvar orginalet, min kompis sa att chippet tog bort alla sparningar, kan det ha med det att göra tror du?
    K.N.E.G.G.A.N.: Kinetic Networked Entity Generated for Galactic Assassination and Nullification

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    jo, det tror jag
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  5. #5
    Registrerade
    May 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Hmm, men vad ska jag göra då? Ringer dom och säga upp mitt Live? Jag kan inte komma på något annat själv.
    K.N.E.G.G.A.N.: Kinetic Networked Entity Generated for Galactic Assassination and Nullification

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    "chippet tog bort sparningarna" = "din kompis klantade sig som s-tan" :-(

    Account recovery skall fungera
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    May 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Har försökt med Recovery men kommer inte in på internet via boxen alls. Förmodligen så är det bara tillfälligt. Ska testa sen när jag kommer hem.
    K.N.E.G.G.A.N.: Kinetic Networked Entity Generated for Galactic Assassination and Nullification

  8. #8
    Registrerade
    May 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Funkar fortfarande inte, börjar bli orolig, har antagligen blivit bannad. Vad gör man då? Har dom avregistrerad en då eller måste man ringa dom?
    K.N.E.G.G.A.N.: Kinetic Networked Entity Generated for Galactic Assassination and Nullification

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det lär bara vara boxen som är bannad om dom inte bannat kontot pga för mycket fusk. Spärra kortet eller kontakta microsoft om du inte vill skaffa en ny omoddad xbox för livespelandet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    May 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Nä det vill jag inte, gillade inte Live så mycket ändå. Tack för hjälpen!
    K.N.E.G.G.A.N.: Kinetic Networked Entity Generated for Galactic Assassination and Nullification

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 00:39
  2. min xbox är TSOP flashad, kan jag spela LIVE?
    By jonsvensson in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-12-14, 11:23
  3. Kan jag köra xbox live med min xbox?
    By Nijo in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 22:08
  4. xSNESx9 är borta i min xbox?
    By mjacobsson in forum Emulatorer
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-07-25, 20:43
  5. Jag råkade uppdatera till xbox live och nu är min evo-x meny borta!
    By Hansi in forum Supportloggar från IRC/ICQ/MAIL
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-04, 16:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •