Visar resultat 1 till 30 av 30

Diskussion: Kvalité på backupade spel

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0

Kvalité på backupade spel

Hej, jag undrar en sak angående psp:n. Jag är sugen på att skaffa en, men jag undrar hur stort är ett orginal spel i snitt? om de är större än tex 1gb och man skulle köpa ett 1gb minne, rippar man då spelet. Om man nu gör det hur är då kvalitén. Jag vill ha psp:n för att det är shysst grafik. De olika firmware som finns som tex 2.0 eller högre, vad jag fattar så ska man ha v1.5. Vad kostar ett billigt och bra minne. Den slutgiltiga frågan, är det lätt att uppgradera eller nergradera en psp samt att lägga in spel??

PS. kan någon lista vilka progg samt vad de har för funktion som man behöver

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    28
    En UMD-skiva kan vara på upp till 1.8GB och många spel är större än 1GB. Men dom flesta spelen går att rippa ner till runt 200-400MB. Du tappar ingen kvalité när du rippar men dom tar bort filmer & musik...

Datel släpper ett 4GB kort/hårddsik i dagarna annars är kostar ett 1GB runt 900:-.

Du måste ha 1.5 för att kunna spela backuper.

Det är enkelt att nedgradera till 1.5 från 2.0.

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    20
    För att kunna spela hombrew (spel/program som inte sony har skapat) så måste du först ha firmware verision 1.50. Om du köper en svensk psp kommer den ha verision 1.52 så du kommer alltså behöva nedgradera.

För att nedgradera måste du först uppdatera till verision 2.0 Inte 2.1 eller 2.5 för om du uppdaterar till dem är det kört!

HÄR finns uppdateringsfilen till 2.0. Installera den på psp'n genom att först formatera minneskortet och sedan skapa en map som heter "UPDATE" (med stora bokstäver) i GAME mappen. Sedan lägger du eboot filen (2.0 filen) i den mappen och sen går du till game-->memory stick och startar uppdateringen på psp'n.

HÄR står det hur man nedgraderar från 2.0 till 1.5. Följ instruktionerna noga! I guiden finns även länkar till filerna du behöver.

HÄR finns sedan min guide hur du installerar UMD Emulator på psp'n så du kan spela backuper.

Jag har ett minneskort på 1 gig som hittils har rekt till alla spel (ett i taget ifall spelet är stort) eftersom det går att "shrinka" (krympa) spelens storlek genom att ta bort dummy filer. Jag har ett sandisk gaming kort som jag köpte för en tusenlapp. Köp ett sandisk memory stick duo kort och inte ett sony kort eftersom sandisk korten både är snabbare och billigare. Jag brukar ha plats för ca: 2-3 spel åt gången på kortet beroend på storlek.

Lycka till!

ps. Jag förstår inte riktigt vad du menar med "kvalitén på spelen" men backupsen blir identiska kopior med orginal spelet så det laggar inte eller något sådant. Och om du undra så är grafiken grym på psp'n för att vara en bärbar spelkonsoll.

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0

Tack för informationen

Tack för bra info, undrar en sak till. Om jag köper en psp på tex siba är det då garanterat en 1.52 eller finns det risk att det är en 2.1 eller 2.5???

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    28
    Nja... En risk finns det väl men att dom redan skulle fått ut några 2.x är inte troligt...

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    3vligt, ska skaffa mig en psp då, kostar 1780 på siba, om de fortfarande har det erbjudandet kvar i internetbutiken

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av ktd
    Nja... En risk finns det väl men att dom redan skulle fått ut några 2.x är inte troligt...
    Nej det är fel, alla som säljs i sverige är 1.52 så det finns ingen risk alls.

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    28
    Hur kan du vara 110% säker på det? Om 1.52 tagit slut och ny levernas kommit med 2.x då? Har du nån inside information?
    Jag tror iof som du att risken är minimal men jag skulle bara kunna sträcka mig till 99,9% säker...

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    20
    Man kan inte vara säker på något här i livet. Men av alla konsoler hittills sålda i sverige varit 1.52 (har i alla fall inte hört någon med något annat) så det borde inte vara någon riks

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    20
    ktd hur rippar man ner spelen ?
    asså tex "world snooker challange 2005" tar 660 mb och om jag har det på mit 1gb ms så får jag ju inte plts med så mycket mer ?! :P

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    28
    Precis men att säga att det inte är nån risk alls...

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    28
    Citat Original inlägg av b1mb0
    ktd hur rippar man ner spelen ?
    asså tex "world snooker challange 2005" tar 660 mb och om jag har det på mit 1gb ms så får jag ju inte plts med så mycket mer ?! :P
    Nu kör inte jag isospel eftersom jag prioriterar film & surfning på mitt PSP men det finns rippkit på nätet som automatiskt tar bort "onödiga" saker. Sen har jag sett att det finns generella program som ska göra det på alla spel men när jag testade några sånna för 2 månader sedan så funkade dom inte. Dom har säkert blivit bättre nu iof...

Fruktsoda kan säkert svara på det för han är en storpirat!

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    20
    Fruktsoda kan säkert svara på det för han är en storpirat!
    hehe det har väl hänt , men jag köper faktiskt också spel. Man vill ju inte psp'n ska bli en ny dreamcast...

Angående inlägget om iso shrinkers så finns det ett antal HÄR!

Annars brukar spel som man införskaffat på andra sätt en köpa i butik redan vara shrinkade...

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    20
    tackar .. hittade dom ripparna igår men endå hehe.
    Hur surfar man på psp ? ;D;D;D ?

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    20
    tackar .. hittade dom ripparna igår men endå hehe.
    Hur surfar man på psp ? ;D;D;D ?
    Jag antar att du vill surfa på 1.5 men det är väl ingen höjdare eftersom du får skrolla som en galning men det går. Om du verkligen vill surfa kan du joina ktd's 2.0 sekt Annars så finns det ett antal olika browsers. Här är några:

1. Wipeout browsern. Du kan surfa genom wipeout spelets nedladdnings sida. För att göra detta krävs spelet wipeout, fungerar bra med en nedladdad kopia. Mer info HÄR.

2. Tenchi No Moon browser. Denna browser är rippad från en umd skiva vilken gör att den "går i en moralisk gråzon" vilket gör att den inte går att hitta som en vanlig nedladdning på en laglig psp sida. Dessutom är den japansk, men själva webläsaren är en av de bättre och den stödjer de flesta sidor. När du har laddat hem browsern kan du hitta en guide hur du installerar den HÄR.

3. 2ch browser. Denna web läsare var gjord för att kunna läsa japans största forum; 2ch. Denna är en homebrew browser som inte behöver något spel eller något annat för att användas. Denna webläsare är skit, den rekomederas inte. Bara för att jävlas kan du hitta den HÄR.

4. Fired up browsern. Detta är den senaste browsern. Den är rippad från spelet fired up, men jag har aldrig riktigt förstått ifall den är olaglig eller ej. Den verkar som att den är laglig eftersom den är kraftigt modifierad. Har ej hunnit pröva denna. Du startar browsern med umd emulator och gå sedan till extras och sedan till download så kan du surfa. Du kan hitta den HÄR.
    Last edited by Fruktsoda; 2005-10-22 at 01:18.

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    28
    Citat Original inlägg av Fruktsoda
    Om du verkligen vill surfa kan du joina ktd's 2.0 sekt
    Alla som vill joina sekten är varmt välkommna till Knutby den 24 nästa månad för en invignings cermoni. Glöm inte ta med din TJOCKA plånbok bara...

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    20
    Alla som vill joina sekten är varmt välkommna till Knutby den 24 nästa månad för en invignings cermoni. Glöm inte ta med din TJOCKA plånbok bara...
    HAHA

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    20
    testade Fired up browsern men efter jag hade gått in på extras sen på downloads så blec det bara svart och psp stängdes av :S

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    21
    det är inte nån som vet vart man kan få tag på den rippade versionen av ridge racer?
    sitter här med mac så jag kan inte göra det själv

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Fuckface
    det är inte nån som vet vart man kan få tag på den rippade versionen av ridge racer?
    Så du frågar alltså var du kan hitta nedladdade spel?

Vi får inte ge några linkar men google finns ju alltid och *host*Bittorrent*host*

Och varför skulle det spela någon roll att du har mac??

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    21
    går det göra spelen mindre i själva pspn?
    hittade en på 180 meg iallfall
    musiken i ridge racer är fan det värsta jag har hört

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Fuckface
    När du ändå laddar ner, se till och ladda ner usa_dynarox versionen, eftersom då får du också köra MAX-tourerna (i förutsättning att du klarat alla 39 tourerna såklart), MAX-tourerna finns nämligen inte med i den japanska versionen. Btw jag klarade en av max-tourerna (det finns totlat 7) idag... och jag tyckte att den var skitsvår.. Någon som klarat Ridge Racer 100 %?

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    21
    hehehe ridge racer är jävligt konstigt på vissa ställen...
    konstiga kurvor osv...

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    20
    Tycker du, ok. Jag tycker spelet är hur bra som helst, svinkul att bredsladda sig förbi 1-2 motståndare och inte tappa massa hastighet.. dessutom har Ridge Racer rätt skön sountrack

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    testade Fired up browsern men efter jag hade gått in på extras sen på downloads så blec det bara svart och psp stängdes av :S

För att fired up bowsern ska funka måste du använda umd loader o.8c. Alltså det kommer inte fungera med fastloader 0.7. DU kommer att kuna starta spelet men ej surfa.

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    21
    seriöst har du inte märkt hur bilen "följer" banan hela tiden.
    och visst 90 graders kurvor är ju helt fuckade

kanske har en kass version...

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    20
    Ja det är bara att sladda i kurvorna så "sugs" bilen med kurvan som på räls sutan att du behöver göra någonting.

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    21
    och när man sugs så blir många 90 till 90 graderskurvor fuckade

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    20
    jag har provat me wipeout pure .. men asså när jag startar det spelet så finns det ingen download i listan på main menu .. ?!
    Det är inte heller rippat iaf inte vadjag vet ;S :P

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    20
    jag har provat me wipeout pure .. men asså när jag startar det spelet så finns det ingen download i listan på main menu .. ?!
    Det är inte heller rippat iaf inte vadjag vet ;S :P
    Download saken borde finnas där. Annars kanske det finns under "extra" om det nu finns någon sådan meny.

Liknande diskussioner

1. Chippad Ps2 med mängder av Tillbehör och Spel!
    By danskenitunnan in forum Annonser/SPAM
    Senaste inlägg: 2005-09-02, 13:34
  2. spela spel online med hdloader?
    By stimpen in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2004-12-07, 23:19
  3. Live med backupade spel!
    By Xema in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2004-09-14, 00:15
  4. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 13:08
  5. THAI spel
    By Rocky in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-05-03, 12:59

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner