spelet går inte att skicka som ISO med qwix,pga invalid file/mapp namn.
det går inte att skicka uppackad i mappar med FTP, det finns väl nåt sätt att få det att funka? men hur?
spelet går inte att skicka som ISO med qwix,pga invalid file/mapp namn.
det går inte att skicka uppackad i mappar med FTP, det finns väl nåt sätt att få det att funka? men hur?
Det ska finnas 2 sätt att undgå FATX problemet(Har testat första med THAW och det vet jag fungerar)
Metod 1: Extrahera isot på datorn, starta upp XBMC på xboxen och gå in på Settings->Network(Se eventuellt till att nätverksinställningarna är korrekta om du inte har gjort det)->Servers. Här ska "Auto Fatx Limiter" vara på som default, sätt på den om den inte är på.
Sedan är det bara att logga in på Xboxens FTP, skapa en mapp under X:/Games/ (F:/Games/American Wasteland i mitt fall) och så är det bara att överföra. XBMC Auto Fatx Limiter hanterar namnbytet på ett smidigt sett.
Obs: Det här var gjort med en ganska ny build av XBMC så om ditt inte är likadant så är det nog dags att uppgradera.
Metod 2: Den här metoden har jag inte testat men jag har hört att det ska fungera.
Du måste ha isot bränt eller som original och genom att använda DVD2XBOX så ska det det funka att köra från Hårddisken.
Posta gärna med resultat om du testar metod 2...
Hur extraherar man ison då?
Använd programet qwix...
Gör ju det.
Jaha men då så; Tryck på Load ISO i menyn till vänster. Sen ser du att nästan längst upp har du en del knappar att trycka på; batch, load ISO, mm. Om du kolla lite mer åt höger så ser du att där står Extract ISO, tryck där, välj din iso-fil och välj var du vill ha den uppackad, sen är det bara att låta den jobba!
Nu så. Tack.
Bookmarks