Sida 1 av 7 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 191

Diskussion: Xbox 360 chip??

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Xbox 360 chip??

    tja folk
    Jag bara undrar om ni tror att de kommer komma ett chip till xbox 360??
    jag har ett chippat xbox så skulle va kul o slippa punga ut 5-6 hunndra varje gång man vill ha ett spel till 360.
    /xboxnerd utan pengar

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Jag är ganska säker på att det förr eller senare kommer ett chip till 360, varesej den har skyddade kretsar eller ej

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    170
    Respekt
    20
    "Finns det ett sätt att låsa någonting, finns det ett sätt att låsa upp det"

    Det kommer, men det komemr dröja

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    yes, indeed... ALLT som byggs av en människa (eller en massa kineser), kan hackas av en annan människa (eller en massa kineser).
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Det handlar bara om tid, chip kommer det men NÄR det kommer kan ingen svara på...

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    precis, men man får ju hoppas att det häner inom 1-1½ år. Längre vet jag inte om jag kan vänta... Då kommer jag nog att hänga mig...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Så just nu är det nog värt att köpa xbox 360 för vad det kostar, köp det spel ni tycker intresserar er mest, sen är det bara att vänta på chiip

    Allt kan man inte få gratis, man måste ofra(ev felstav) lite också..... När det kommer ut fler spel till xbox 360 så kommer jag förmodligen köpa "skiten"


    Menmen, bortskämd är man, och stolt för't...

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    jo, jag lär nog göra det, men det vore bra om det kom ut ett chip inom en snar framtid, för man vet ju inte om spelen är värda att betala för innan man spelat dem.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Blixten100
    jo, jag lär nog göra det, men det vore bra om det kom ut ett chip inom en snar framtid, för man vet ju inte om spelen är värda att betala för innan man spelat dem.

    Här kan du läsa om alla xbox spel som har släppts; http://hype.se/recensioner/xbox360

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jo, men recencenterna har oftast fel... Går aldrig att veta om ett spel är bra eller inte, innan man har spelat det själv...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag hade tillräckligt kul med pgr3 på live idag för att vara nöjd med 360:n, och då var det bara på en 21" vgamonitor. Helt klart dags att damma av projektorn som legat i en låda och skräpat i snart ett år nu :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Du hansi, skulle ni kunna ta några projektorer till 360'n?? Man skulle ju lugnt kunna njuta mer av en sån än på en 17" vga monitor till datorn...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Blixten100 ---> Får jag bara fråga med tanke på ditt första inlägg; Är inte kineser människor?

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Hur länge dröjde det innan det kom chip till Xbox och PS2?

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    typ ett halvår XBOX lite längre för PS2
    Läs XBMC Manual och FAQ

  16. #16
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Visst är kineser människor.... Men de är utav en mycket högra intelligens-form, än "normala" människor....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Västerås
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Bara så ni vet, det kommer nog ta lång tid innan 360n kommer knäckt, visst, första Xboxet blev "exploitad" rejält snabbt, men säkerheten på den konsollen är nästan sorglig. Jämför mer med GCn, som hade riktigt bra säkerhet, och lägg sen till att det redan finns flera versioner av 360n ute som alla är lite olika. Och säkerhet är nånting MS verkligen har tänkt på nu.
    Höjden av dumhet är att limma fast fötterna i taket och sedan försöka gå.

  18. #18
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Minimjuk har väl aldrig tänkt på säkerhet... Visst vill de ha bra säkerhet, men jag tror inte att dom satsar så extremt mycket på det... Och 360'n är ju i princip inte ens färdig än, minimjuk har ju bara slängt ihop ett kraftpaket, dit med säkerhets-systemet, och provkör. De har definitivt inte hunnit kolla upp säkerhets-systemet ett jota.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    360 chip

    Såg detta i en dagstidning.

    http://www.n******/dynamiskt/it_telekom/did_11343241.asp

    Börjar se lovande ut.
    Kanske är på gång i allafall.

  20. #20
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Shingo
    Såg detta i en dagstidning.

    http://www.n******/dynamiskt/it_telekom/did_11343241.asp

    Börjar se lovande ut.
    Kanske är på gång i allafall.

    Det ovan var nyhet för 2 veckor sedan, då i annan tidning.
    Läs XBMC Manual och FAQ

  21. #21
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hmmm typist hoppades att det var någe på g. :-(

  22. #22
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    34
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Shingo
    Såg detta i en dagstidning.

    http://www.n******/dynamiskt/it_telekom/did_11343241.asp

    Börjar se lovande ut.
    Kanske är på gång i allafall.
    Som jag fattat det hela så kan vem som helst göra detta.. Det verkar avancerat men inte alltför avancerat. Det handlar som discswap precis som med bootcd till playstation. Att helt enkelt byta under drift utan att köra ut släden. och sedan göra en dump till en isofil.

    Om det jag läst är korrekt så mixtrar xboxen med dvdlagren och det extract program som finns har rätt offset för att kunna läsa ut filerna ur isofilen.

    Det verkar dock som några håller på med ett realistiskt projekt just nu. De försöker nämligen hacka epromet i x360's dvd. Vilket skulle innebära att alla dvd, även hemma brända, skulle accepteras som "säkra" pressade skivor.
    Vi får hålla tummarna för de lyckas. Alla kopierade spel är i så fall godkända ifall de har rätt region. (jag vet inte ifall det finns regioner i x360, men troligtvis gör det det)

  23. #23
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    jo visst, då läser ju iallafall dvd läsaren skivorna.... Sen ska man ju bara få xboxen att godkänna koden som inte är signerad...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  24. #24
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    34
    Respekt
    21
    Vaddå inte signerad!? Det är ju precis det den är. Den är och förblir signerad såvida att du inte ändrar i xbx filen eller någon annan fil. Alla kopior av spelen innehåller signerade filer, men dvdspelaren rapporerar ju till operativet att spelet ligger på en dvd-r och det blir därför inte godkänt. Om man kan lura dvdn till att rapportera det som en original skiva, så kommer det ju fungerar eftersom koden är signerad...

    Det är först när du skall göra egna filer, t.ex. ett dashboard som du inte kan signera filerna eftersom nyckeln saknas....

  25. #25
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Ja jävlar du, drack nog mer öl än jag tänkte igår....
    Järnan kan inte ha varit med riktigt när jag skrev det...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Blixten100
    Ja jävlar du, drack nog mer öl än jag tänkte igår....

    Prata kan alla

  27. #27
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    jo, iofs...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  28. #28
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    http://www.infinitymods.com/home/

    Se senaste nyheten...

  29. #29
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    ja jävlar du, det var en stor nyhet att ditt account har blivit suspended... Säg mig, vad var tanken med länken?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  30. #30
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    55
    Respekt
    21
    går jag in och läser nyheterna på denna länk så står det:

    "Jan. 2nd, 2006 - XboX 360 Chip Recieved, and in testing, expect sales within 2 weeks!"

    Så antar att de var meningen med länken.

    /reed

Sida 1 av 7 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360
    By Dranshmont in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 37
    Senaste inlägg: 2005-11-18, 20:55
  2. Installations Anvisningar 1.6Xbox
    By deliux in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 17:10
  3. XBOX 360 och XBOX
    By pa4 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-16, 19:29
  4. XBOX 360 spel på chippad XBOX
    By bikerunner in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-16, 19:29
  5. Chip Till XBOX
    By Game man in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-01-31, 19:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •