Sida 7 av 7 FörstaFörsta ... 567
Visar resultat 181 till 191 av 191

Diskussion: Xbox 360 chip??

  1. #181
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Enda sättet att vara 100% säker är att ge fan i att modifiera boxen och bara köpa originalspel.

    Vill du kunna tanka och bränna spel själv (och sen spela Live) så får du gambla lite. Just nu är iXtreme 1.2 safe. Men skulle MS komma på något sätt att ändå se att du spelar kopierade spel så blir du bannad från Live. Det går inte att upphäva banningen med ett nytt firmware. Har du en gång blivit bannad så har du dig en offline-maskin sen (som går utmärkt att spela på, men inte Live).
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  2. #182
    Det finns juh redan chip, All 360, Nme osv

  3. #183
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17
    jag har ju sett att http://www.nme2.com/ har släppt variant 2 för 360 men de kanshe är sama problem som med de äldre att de inte funkar att updatera boxen å de ger de ju inget, men om jag flachar mitt 360 o de blir banat var ligger baningen på kan jag flytta hårdisken till en ny box o köra onlin från den

  4. #184
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Jupp

    Citat Original inlägg av DrMyxo Visa Inlägg
    jag har ju sett att http://www.nme2.com/ har släppt variant 2 för 360 men de kanshe är sama problem som med de äldre att de inte funkar att updatera boxen å de ger de ju inget, men om jag flachar mitt 360 o de blir banat var ligger baningen på kan jag flytta hårdisken till en ny box o köra onlin från den

    Jajamen bara flytta över disken i den nya xboxen. finns några få som har fått sitt live konto spärrat men det är väldigt ovanligt.

  5. #185
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    Problemet med NME-360 chippet är att den stänger av nätverksutg. eller usb utg. beroende på lödning. Det betyder också att streamning från t.ex PC kommer inte att fungera, eller om en HD-DVD är ansluten via USB och du kör trådlöst på den med wifi modulen så fungrerar inte HD-DVDn.
    Eftersom USB porten är "out of order"

    Med detta problem så väljer jag att flasha dvdläsaren istället och vara försiktig istället. Och inte göra några uppdateringar INNAN jag läst i detta forum vid tidpunkten då uppdateringsmeddelandet visas på 360n.
    Last edited by 360RFUN; 2008-01-12 at 00:37.

  6. #186
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    Hmm, man kan ju spärra xbox360n i routern för all trafik mot WAN. Och från WAN till xbox360n, men då bör man nog clona ipadressen.
    Då fungerar ju streamingen som vanligt i nätverket.
    Last edited by 360RFUN; 2008-01-12 at 00:39.

  7. #187
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Det vore intressant att veta om någon blivit utkastade från live med det nya NME V2.0 chippet. Jag funderar på det men just nu har jag Ixtreme 1.2, och jag undrar om MS kan se att jag har joxat med firmwaren fasten jag flashar om kryssboxen till orginalfirmwaren.
    En annan sak...vet nån något om svårhetsgraden med lödningen på chippet, det borde vara enklare än de gamla chippen.

    hjärtliga lyckoönskningar I.P. Freely
    Last edited by Ip_Freely; 2008-01-17 at 22:14.

  8. #188
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Nehe...Inget svar...Skit samma jag har fler frågor.

    Jag har Ixtreme 1.2 nu och vill byta till nme v2, måste jag då bränna om alla spelen jag har nu för att kunna spela dem på nme v2?

  9. #189
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag skulle nog välja iXtreme 1.4 före NME whatever version chippning. Du lär få bränna om för att köra med NME, säkerhetssektorn måste ligga på en speciell plats på skivan vilket görs med nme associator.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #190
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Har inst NME V2.0 i X-box.
    Är ju förmodligen helkörd,men hur kan man veta om chipet funkar.
    Har laddat och packat upp med win,rar samt ext ss
    sedan convert och till sisst merge med NME 360 associator 0,3d
    Har kollat att LB är 1913760 samt att storlek är 7705657344.
    Har bränt på 5sorters skivor alla +R DL,givet viss började jag med verbatin.

  11. #191
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av saga1 Visa Inlägg
    Har inst NME V2.0 i X-box.
    Är ju förmodligen helkörd,men hur kan man veta om chipet funkar.
    Har laddat och packat upp med win,rar samt ext ss
    sedan convert och till sisst merge med NME 360 associator 0,3d
    Har kollat att LB är 1913760 samt att storlek är 7705657344.
    Har bränt på 5sorters skivor alla +R DL,givet viss började jag med verbatin.
    Tja hur man testar....
    Prova kasta i ett NME patchat spel vettja
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 7 av 7 FörstaFörsta ... 567

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360
    By Dranshmont in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 37
    Senaste inlägg: 2005-11-18, 20:55
  2. Installations Anvisningar 1.6Xbox
    By deliux in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 17:10
  3. XBOX 360 och XBOX
    By pa4 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-16, 19:29
  4. XBOX 360 spel på chippad XBOX
    By bikerunner in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-16, 19:29
  5. Chip Till XBOX
    By Game man in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-01-31, 19:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •