Vi har precis isntallerat SmartXX chippet på min Xbox och när man kollar i Eeprom Diagnostic står det att det är skadat och att det inte kunde repareras utan den sa att min fick ringa på hjälp.
Är det någon som vet hur man kan fixa det?
Vi har precis isntallerat SmartXX chippet på min Xbox och när man kollar i Eeprom Diagnostic står det att det är skadat och att det inte kunde repareras utan den sa att min fick ringa på hjälp.
Är det någon som vet hur man kan fixa det?
XBOX Illumination Röd
120 GB HD - SmartXX v2.0 - Xbox Media Center
Jag har fått det problemet sen jag ändrade upplösning i Media Center med mitt förra chip
XBOX Illumination Röd
Jag har ett eeprom.bin från en kompis men hur ska jag få den till xboxen och hur ska jag få den att funka?
Tacksam för svar.
XBOX Illumination Röd
Jag har ett eeprom.bin från en kompis men hur ska jag få den till xboxen och hur ska jag få den att funka?
Snälla jag behöver verkligen hjälp!
XBOX Illumination Röd
Vi brukar montera SmartXX chippet i en xbox med samma videochip, köra "backup eeprom", flytta chippet till boxen med skadat eeprom, köra "restore eeprom".
Sedan måste man byta hårddisken om man har en låst originalhårddisk man inte har password/master password till.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
En till fråga
I kompisens Xbox har han ett Xecuter 2 som är löddat hur ska man då göra?
Last edited by Olle44; 2005-10-26 at 15:55.
XBOX Illumination Röd
snälla jag behöver hjälpa med det!
XBOX Illumination Röd
Jag hade hellre köpt en ny box än börjat riva loss polarens x2 chip osv...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
du hansi, nu kan man ladda över eeprom filer till smartxx'et via nätverk. Den nya smartxx flashern stödjer det. Kanske underlättar lite när ni måste swappa eeprom...
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Saxat från SmartXX's hemsida:
"03.Jun 2005 RemoteFlasher V4 + 1.7 Box + Promotion
New RemoteFlasher v4 for v1/v2/OPX :
-Integrated EEprom upload (Password : SmartXX)
-Fixed problem on some computers with sending ed@chip Check the download section."
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
har ju precis köpt en ny xbox.
XBOX Illumination Röd
Surt...
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
ja men pappa har pratat med dom på psxcare så dom ska skicka något så att vi kan lödda fast den så att det äntligen funkar
XBOX Illumination Röd
ok, fattade inte vad du menade, men det låter ju bra att det förmodligen kommer lösa sig.
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Bookmarks