Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Går det at "renovera" sin gamla PS2?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    21

    Går det at "renovera" sin gamla PS2?

    Hej.
    Jag behöver fixa en ny PS2, då min gamla inte läser spelen så bra längre. Men jag tycker inte om Slimline PS2orna.
    Och original modellen av PS2 finns inte att hitta längre verkar det som.

    Är det en bra ide att renovera sin gamla PS2 genom att köpa ny lins till den, blåsa ut damm, och vad än mer kan behövas?

    Jag har tyvärr den första PS2 modellen, men den har varat i nästan 5 år nu, med chip.
    Jag är nöjd med mitt Messiah 1 chipp, och om det är möjligt att byta ut linsen för att få den att fungera bra igen, skulle jag veldigt gärna vilja göra det.

    Är det möjligt att hitta en lins som passar min PS2 model och chippet jag har?
    Och är det en bra ide att göra på detta viset?
    Jag förstår att det inte är en idealisk lösning, men det är den bästa jag kan tänka mig nu.

    ~Tack på förhand

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    De gånger vi provat de linser som finns att köpa på marknaden så har bara 30-50% av dom fungerat = det blir dyrt då varje lins kostar c:a $50....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Det går säkert att att hitta en lins som passar din PS2 model.Dock tycker jag inte att det är någonting att renovera en version 1 av ps2.
    http://www.portforward.com/
    http://image52.webshots.com/152/3/74...9xmWoUm_ph.jpg
    jävla sirmupp på lunarstorm

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi
    De gånger vi provat de linser som finns att köpa på marknaden så har bara 30-50% av dom fungerat = det blir dyrt då varje lins kostar c:a $50....
    Gäller det bara på Version 1 modellerna av PS2, eller rent almänt?
    Eller beror det på chippet?

    Maria, jag försöker hitta en ny PS2 i stället, men det är ganska svårt. Finns bara slimline i affärerna.
    Trots att den är gammal, fungerade den väldigt bra i ungefär 4 år. Sen började det ta ett par sekunder att starta spelen i början. Nu däremot, så kan den inte läsa vissa dvd-r skivor alls, och vissa tunga FMV scener hackar.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19
    En begagnad v1 till v9 borde ju gå att hitta för nästan samma pengar som du skulle lägga ut på en ny laser. Annonsera efter en silver så får du en tystare dessutom...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Eller montera chip och kör alla spel via hdloader...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    21
    Jag har hört om vissa buggar med HD loader. =/ Soul Calibur 3's gallery mode senast.

    Men vad exact är det för fel på Version 1 av PS2, förrutom att linsen är ganska dålig?
    Om jag sätter i en ny lins, skulle den inte funka bra då?
    Kan den först PS2 modellen ha en fungerande lins från den senaste PS2 modellen?

    Antingen fungerar den bra, eller så fungerar den inte alls, tills man hittar en som passar, är det så?

    $50 per lins kan jag tänka mig prova. Borde gå efter 2 - 3 försök. Hoppas jag...
    Vad händer med linserna som inte passar? Kan man sälja dom nånstans?

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    Stockholmstrakten
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Men vad exact är det för fel på Version 1 av PS2, förrutom att linsen är ganska dålig?
    Om jag sätter i en ny lins, skulle den inte funka bra då?

    Svar modekortet och chipet kan vara dåligt till en gammal ps2.Den skulle funka lite bättre av att få en ny lins.
    Last edited by Redaktör; 2005-10-27 at 17:31.

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    Stockholmstrakten
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Kan den först PS2 modellen ha en fungerande lins från den senaste PS2 modellen?
    Antingen fungerar den bra, eller så fungerar den inte alls, tills man hittar en som passar, är det så?

    svar på första frågan nej
    svar på första andra frågan ja så är det

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    32
    Respekt
    0
    Ska du köpa tre linser för 50 dollar styck? Köp en ny PS2:a i stället. Eller en begagnad. Mycket billigare. Ta en titt på *******.

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    21
    Ta en titt på..?
    En ny PS2 blir svårt, eftersom de inte produceras längre. Jag vill inte ha en slimline PS2.
    Jag letar runt dock, för att se om jag hittar något.

    Men $150 för tre nya lasrar (förhoppningsvis fungerar en av dom) verkar ungefär lika billigt/dyrt som att köpa en ny/begagnad PS2, plus att instalera in ett nytt chip, eller?
    Jag är nöjd med Messiah 1 chippet jag redan har. Jag vill bara ge min PS2 nytt liv igen att hålla i 2 - 3 år till om möjligt.

Liknande diskussioner

  1. går det att rädda...
    By hyben in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-07, 12:25
  2. går det med en v4?
    By swat_attack in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-07-18, 19:02
  3. PS2 +spel+bränna+skivor???
    By Robotach in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-12, 16:05
  4. vad är det som är fel på mitt PS2?
    By kungmidas in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-08-29, 23:32
  5. SMB +hack(t.e.x. 007) är det framtiden istället för modchip.
    By Swampie in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-07-21, 18:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •