Har fått ta över farsans PS2a då han inte använder det.
Han köpte det vintern, hm, 2003-2004 i Thailand, och det var även "färdigchippat" när han köpte det. Då han inte är så haj på diverse teknologiska grejor så brydde han sig inte om vad det var för chip, utan nöjde sig med att få höra att det helt enkelt satt ett i.
Jag har läst runt lite, och ville även fastställa vilken version av ps2an jag hade, då jag trodde det var en äldre modell, men ibak står det SCPH-39006, vilket inte stod med i några av exemplen i diverse guider.
Det står även NTSC ibak och ett J, som kanske symboliserar Japan?
Kikade även på chippen som erbjuds i "shoppen", och såg då att Messiah 2 Pro hade olika startlägen, vilket jag även får sitta o dona med när jag ska ha maskinen till olika saker, så då drog jag slutsatsen att de förmodligen är det som sitter i, men är inte 100, så vet någon hur man kan bli säker?
Jag får köra det där med att hålla inne reset en viss stund osv osv om det är till nån hjälp.
Hm, det var något mer..
Just ja, när jag ska spela upp en bränd dvdskiva så är det vissa märken den ratar totalt, den snurrar upp, men vill inte köra. Slänger jag in den i datorn för att kolla så den är okej så är den det.
Är det problemet bekant för flera?
De som fungerat har varit Memorexskivor, med printabla översidor, och de som strulat; TRUMVIRVEL!!!! NoName!
Läste även lite guider där NoNameskivorna absolut inte rekommenderas pga laser-krånglet, så NoNameskivorna ska inte in i min PS2:a igen.
Samt; vissa filmer så blir bilden grön, men jag har för mig att jag har "rätt" scartkabel som ska åtgärda det?
Eller kan man ställa in något?
Tacksam för svar!
Bookmarks