Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Flytta över spel ifrån skiva till XBOXens HDD

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0

Flytta över spel ifrån skiva till XBOXens HDD

Har haft ett XboX länge nu, varit nojig över att chippa det för att man blir blacklistad om man nu råkar koppla up sig live. Men nu undrar jag om det funkar o dra spel ifrån dvd/cd skivor (original eller backup) rätt över till hård-disken och kunna spela via den.

(stog att det var här "övriga frågor" avdelningen, så därför skrev jag det just här.)

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Använd programet dvd2xbox, du borde ha det på boxen redan... Starta programet sen står det hur du gör. Tänk dock på att om du har orginal hårddisken kvar i så får du bara in ca. 2 spel (det tar på dina minnesblock). Och att du inte kan spela live med dem, då måste du ha orginala spel och kunna stänga av chippet.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Nej du kan inte skick över några spel till din hårddisk om du inte har chippat den.

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Jaha oj, om du inte har något chip i så kan du ju inte göra det , men du kan ju använda live även om du har chippat den...

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Precis, tänk bara på att ha ett chip som du kan stänga av... men det kan man väl med de flesta chippen idag...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Tänk på att om du använt LIVE innan du chippade boxen & vill använda den efter en chippning är det kört.
    Chippa först LIVE sedan är regeln
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är hårddisken man inte får byta efter att ha kört live. Chippningen i sig är inte problemet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. spel till HDD
    By KArstens in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Senaste inlägg: 2005-09-24, 22:52
  2. Lägga in xbox spel på pc och sedan föra över till xbox?
    By kaytee in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2005-07-15, 00:36
  3. Kan man bränna x-box spel till en dvd skiva?
    By experten in forum XBOX Backup och Patchar
    Senaste inlägg: 2005-01-21, 20:37
  4. Föra över spel till hårddisk
    By kunta in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-05-26, 16:55
  5. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-09-19, 08:50

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner