Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: PS2 och nätverksadaptern...

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    0

PS2 och nätverksadaptern...

Hej, har sökt mycket på nätet, men inte hittat några klara svar. Hoppas nån kan hjälpa mig!

Har köpt en nätverksadapter till min PS2, men lyckas inte komma ut online. Jag har comhem som bredband. Bredbandet funkar fint med min dator.

Kan man koppla ps2 direkt till kabelmodemet? Många säger att man måste ha en router, men behövs det fortfarande? Comhem har ju ändrat så man måste inte logga in varje gång man surfar.

Om man ska koppla ps2 direkt till modemet, ska man ha en korsad eller rak nätverkskabel då?

Vad gör man för inställningar i PS2? DHCP? Auto DNS?

Om man har en router, hub eller nåt sånt, ska man ha raka eller korsade kablar då?

Om man kör med router, vad gör man för inställningar i den? Och vad ställer man in i PS2 (dhcp, auto dns etc)?

Tacksam för alla svar!
    Marvin

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    0
    har löst det

rak kabel rakt in i comhem-modemet. ingen router. måste starta om modemet när man kopplat om kabeln. dhcp, auto dns, ingen PPPoE. och, det verkar som network access disc inte är nåt vidare... till slut testade jag nätverksinstallationen i PES5. Pang, så funkade rubbet!!!

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    comhem o network discen kommer inte överens. den lyckas aldrig ta sig igenom alla diagnostiktesten men allt fungerar endå kanon.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Hej!
    Jag har ett liknande problem. Jag har BBB-lina med ett modem som har 4 portar på baksidan för anlutning av flera datorer.
    Jag testade att sätta en rak kabel från min nätverksadapter till kabelmodemet men när jag kommer till diagnostiktestet så står det bara "kan inte ansluta till nätverket".
    Jag har testat ett par olika spel, men ingen har funkat online.
    Har någon koll på vad jag bör göra?
    Tack för hjälpen

*EDIT*
    Jag testade att ansluta till EA-nation vilket funkade tillräckligt bra för att man skulle kunna testa att konfigurera grejerna där, men resultatet var detsamma.
    "not required" på PPPoE, auto på IP (DHCP), auto på DNS, sedan kommer ju connection test som aldrig funkar...

*EDIT 2*
    Nu lyckades den ansluta i det där connection testet, men när jag sedan ska ansluta till t. ex ea-nation så står det bara "connection cannot be established"...
    Last edited by Burmashave; 2005-10-25 at 12:28.

Liknande diskussioner

1. DMS3+ och the new PS2
    By dakrayzie in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2004-11-03, 01:08
  2. Version av ps2 och dms3+
    By mikael761 in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2004-10-29, 21:33
  3. Program till PS2 med Hdloader och dms3
    By danne888 in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2004-09-22, 16:48
  4. Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-04-04, 00:53
  5. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 17:42

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner