Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Kan inte boota någonting!!!

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    67
    Respekt
    21

    Kan inte boota någonting!!!

    Har en 1.5 med xenium blue. uppdaterade till XOS 2.3.0 och det verkar funka bra. men när jag lägger till retail kernel för att bota msdash så lägger den för det första till ett -A i menyn ex (retail kernel -A) ska den göra det?
    när jag sedan försöker boota från detta så blir bilden svart och sen startar xboxen om och jag kommer in i XOS igen, (både med låst disk och upplåst) har även provat med att lägga in xecuter X25035 och boota från det, men samma sak händer. nu skulle jag själv gissa att något har hänt med filsystemet på HD´n som gör att den inte hittar det den ska eller liknande. och när jag går in via ftp så kommer jag åt xboxens rootmappar och även de filer som ligger i rotmapparna men om jag försöker komma in i en sub mapp så får jag ett felmeddelande som säger nåt i stil med att "directory does not exist or no access to the file" dock så kan jag komma in i submapparna genom menyn i XOS??! detta gör ju att jag inte kan säkerhetskopiera HD´n och formatera den via ftp för att sedan lägga tillbaks de säkerhetskopierade filerna, så då är ju alternativet att köra Slayer Auto installer och köra en full retail recovery. men där kommer nästa problem, har nu laddat hem v2.6 och bränt (enligt instruktioner) både i nero och alcohol 120 och på 2 olika typer av CDRW och 3 olika typer av DVD-R som jag vet har funkat till boxen tidigare. men den vägrar att bota från Skivan istället kommer XOS igång nästan direkt när jag trycker på on knappen (däremot körde jag XOS uppdatering från skiva och det funkade, så jag tror inte heller att DVD är trasig)

    Skulle vara otroligt tacksam för lite hjälp med detta.

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    67
    Respekt
    21
    Bäste dräng hjälper sig själv brukar det heta tror jag. och så har man lärt sig nått nytt och det är att hur säker man än är på en sak så är det lika bra att kolla det igen, och igen. och om det fortfarande inte funkar så kollar man det en gång till.
    Det visade sig att det var min d0 som inte var ok men efter att ha lött om den 3ggr så funkar nu min box utmärkt.

Liknande diskussioner

  1. Kan inte spela vissa spel!
    By Ragee in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-11-20, 11:26
  2. kan inte identifiera vilken version jag har av xbox
    By killer00 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-07, 17:51
  3. Kan inte spela orginalspel med mitt chippade Ps2
    By Carpenter in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-07-21, 14:43
  4. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  5. KAN INTE LÄSA SKIVOR!!!
    By Jonas_f81 in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-04-08, 10:17

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •