Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: gamesharing

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    189
    Respekt
    21

    gamesharing

    vad innebär egentligen gamesharing? kan jag och en polare lira samma spel, fast att t.ex. bara jag har spelet?
    PS2 med förmodat Messiah 2 chip.

    jag vet inte varför, men av någon anledning så spelar jag knappt brända spel...

    Metal Gear Solid är den bästa spel serien till PS2.
    inte att glömma FF serien ^^
    Övrigt:
    Xtag: fetalist

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Nix, båda måste ha spelet. Finns inget spel än så länge som tillåter att bara hosten har spelet.
    Jag tror inte det kommer att komma heller eftersom dom får sälja färre spel på det sättet...
    I Wipeout kan man ladda över en bana som den som tar emot kan spela tills han/hon stänger av sitt PSP...

  3. #3
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av ktd
    Nix, båda måste ha spelet. Finns inget spel än så länge som tillåter att bara hosten har spelet.
    Jag tror inte det kommer att komma heller eftersom dom får sälja färre spel på det sättet...
    I Wipeout kan man ladda över en bana som den som tar emot kan spela tills han/hon stänger av sitt PSP...
    Detta är totalt fel då gamesharing går ut på att person "A" har ett spel som går att gameshara (t.ex. burnout legends) kan han dela med sig av ett demo till person "B" via wlan. På så sätt kan man alltså spela mot varandra dock endast typ en bana och några få bilar.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Vadå helt fel? Iof hade jag fel på vilket spel det var. Det är i Burnout inte Wipout men annars är det rätt. Laddar man över demobanan kan personen som tar emot den spela banan tills batteriet dör eller personen stänger av sitt PSP.

    Från IGN
    Finally with regards to multiplayer, you can utilize Game Sharing to upload a single race demo to your buddies. They can then play that race over and over and over again until their battery dies or until they switch off their system. And your broke-ass friends can actually use their AC adapter and leave their system on forever, giving them 2% of Burnout for 0% of the cost. They'll love you forever.
    Och du Päronsoda, jag kallar inte att spela en demobana att spela ett spel. Att spela en demobana är att testa ett spel så om bust-a-gamer hade frågat om det gick att köra ett litet demo så hade svaret varit ja men nu tycker jag att svaret på hans fråga är nej...

  5. #5
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Hehe nu blev det en fråga om att vad ett spel egentligen är. Så när man spelar ett demo så spelar man inte ett "riktigt" spel? I så fall missförstod jag dig.

    btw. Kalla mig inte för päronsoda tack!

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    189
    Respekt
    21
    eh... lugna ner er!!! men hörni, om nån har Gamesharing, o kör det spelet på nätet, kan jag då ansluta till det utan spel? t.ex. nån kör Bournout via kai Xlink, kan jag då ansluta till den om han/hon använder gamesharing, eller går det bara via Adhoc?
    PS2 med förmodat Messiah 2 chip.

    jag vet inte varför, men av någon anledning så spelar jag knappt brända spel...

    Metal Gear Solid är den bästa spel serien till PS2.
    inte att glömma FF serien ^^
    Övrigt:
    Xtag: fetalist

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Jag och Hallonsoda skämtade bara lite med varandra. Du behöver inte vara rädd och tro att vi ska slåss!

    Det borde väl gå via KAI. KAI är ju som en WiFi-förlängning... Vore kul att veta. Säg till hur det går om du testar med nån...

  8. #8
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Jag skulle mer än gärna testa alla möjliga wifi program om jag hade trådlöst hemma...

    Hallonsoda...Bah

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •