Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Hårddisk unlock

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    0

Exclamation Hårddisk unlock

Någon som vet hur man unlockar en hdd? när jag byter till en låst hdd och stoppar in superdiscen i CD-ROMen så bootar den inte på CD-ROM, den försöker boota på HDD och det kommer upp error meddelande, någon som kan hjälpa? Tack.

//Sapphire!

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21

Hdd unlock

Du kan göra en unlock med hjälp utav nya super disc 3,7 det är en enkel sak att fixa bara att boota super disc och sedan gå in på valet som heter psxcare och välja unlock hdd. Boota cd´n gör du genom att välja att starta upp t.ex. Executer 2 funkar inte de så vet ja inte själv ganska dålig på xbox vet också att de finns program till datorn för sådant så man kan ta den vägen också.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Om hårddisken inte "hör till" den boxen så är det inte en hårddisk utan en brevpress...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    mmm, det har man lärt sig den hårda vägen...
    *snyft* sörjer fortfarande min 160 gig maxtor *snyft*
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    160GB:aren borde ju gå att peta upp med atapwd, oftast låser man ju med t.ex. config magic som är bussigt nog att sätta "TEAMASSEMBLY" som master password

http://forum.psxcare.com/support/sho...d+teamassembly

Men har man en original xbox disk som aldrig varit upplåst och "omlåst" så är den inte möjlig att låsa upp om man inte har dess password sparat i t.ex. en eepromdump
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    som sagt, inget master pass. Jag låste den via datorn...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

1. XBOX som en virituell hårddisk
    By bairon in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-04-27, 22:11
  2. problem med en specifik hårddisk
    By jakus in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2004-12-16, 07:31
  3. 4.1 Byte till större hårddisk
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2003-11-15, 19:25
  4. Hur laddar man xbox program från PC´ns hårddisk
    By brusa in forum XBOX Media Player / Media Center