Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: undrar bara

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21

undrar bara

Eftersom jag har oftast problem me att anslutatill xbc och inte alls kan ansluta till xkai så undrar jag en sak.
    Under nätverksinställningar så har man juh skapat en egen anslutning mellan boxen och datorn,men om man höger klickar på den & väljer egenskaper & sedan avancerat så finns det en ruta man kan fylla i "Tillåt att andra nätverksanvändare anlsuter genom internet-anslutningen på den här datorn".Ska man fylla i den för att det ska funka & om man ska göra det så vad ska man välja sen,trådlös nätverksanslutning eller nätverksbrygga.J
    ag har trådlöst till datorn och kabel från datorn till boxen om det är nån hjälp.
    Allt annat har jag fyllt i så som ip å sånt skit

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Du behöver inte koppla upp dig med en ip-adress om du ska spela system link, bara en sladd mellan datorn och xboxen, och se till att portarna är öppna i din brandvägg...

Registrerade
    Aug 2005
    Respekt
    0
    Jag har samma problem typ, jag har dubbla nätverkskort. Får inte kontakt med xboxen igenom fxp, men när jag stänger ner nätverkskortet till internet så kommer jag in. Men problemet är att jag vill spela online och behöver lite råd och tips vad man kan tänkas göra.

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Man skaffar sig en router...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av bjornl
    Jag har samma problem typ, jag har dubbla nätverkskort. Får inte kontakt med xboxen igenom fxp, men när jag stänger ner nätverkskortet till internet så kommer jag in. Men problemet är att jag vill spela online och behöver lite råd och tips vad man kan tänkas göra.
    En kompis till mig hade samma problem men vill också spela på kai. Men vi löste det så att när vi startar kai så är närverkssladden till boxen utdragen och sätter i den efter inloggning, då funkade det

Liknande diskussioner

1. Bara att köra?
    By Tindy in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2004-07-09, 02:11
  2. Varför kan ja bara i vanliga..
    By Xbox_King in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-07-02, 19:34
  3. undrar
    By ArKe in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2003-04-14, 22:12
  4. Flashbart, bara positivt?
    By PG in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO