ladda ner the warriors men när jag skall starta det så står det bara damage disc... står nått om att ta bort ntsc men jag vet inte hur och var man gör det. nån som vill hjälpa mig med detta??
ladda ner the warriors men när jag skall starta det så står det bara damage disc... står nått om att ta bort ntsc men jag vet inte hur och var man gör det. nån som vill hjälpa mig med detta??
ta bort NTSC?????? Vadå, byta xboxens region till PAL? Fattar inte riktigt vad du menar med att ta bort NTSC?????????????
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Set your xbox to NTSC or you'll get dirty disc
Set your xbox to NTSC or you'll get dirty disc = Ställ om din xbox till NTSC annars får du "dirty disc".
Detta görs enklast med enighma videoswitch (eller nåt i den stilen). Kolla runt lite på xboxen så hittar du det nog!
hittar inte ett skit
Då får du väl ladda hem det från #xbins om du vet vad det är, fast jag tror faktiskt att du har det om du pallar anstränga dig lite...
Hittade det till slut, det var ju mitt framför nosen på mig.. tack rejjo för att du pushade mig.. nu är det bara ett prob kvar .. varför blir det svartvit bild??+
Din tv stöder inte ntsc inställning, jag vet inte om det går att ändra med hjälp av en annan kabel från tv till xbox, men jag tror det.
Jag återkommer om jag hittar svartet.![]()
http://www.psxcare.com/product.php?x...443a386877e603
Denna hjälper (har jag för mig) men tv'n måste stödja RGB, de flesta tv apparater gör det.
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Jaså det gör den? Jag har själv en sån, ska kolla imorron om den fungerar...
Denna har jag även sett cirkulera, kanske kan vara något?
The_Warriors_USA_DVD5_PAL-FIX_XBOX-FOUR_X
Xbox 360: Samsung iXtreme - Xbox 1.6b: X3 - PS2: DMS3 - PSP: 3.71 M33
Läser man mina felsökningsguider så lär man sig att skita i "ntsc" och helt enkelt ställa in "pal 60" i ms dashboard...gratis färg, inga problem med några spel vad jag vet...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
hmm, kan vara värt ett försök...
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
nu är det så att jag har exakt samma problem fixade till ntsc i enigmah o får svartvit skärm..OCH jag har pal60 inställt i ms dash.. så vad göra?
stängde av pal60 nu och fick det o funka...
Last edited by Youth; 2005-12-17 at 16:42.
köp nyare tv som klarar av det.
Xbox 360: Samsung iXtreme - Xbox 1.6b: X3 - PS2: DMS3 - PSP: 3.71 M33
Bookmarks