Hej!
Jag har en Matrixchippad Ps2 (osäker vilken exakt PS2-version men den gamla vackra tjocka) med 80 GB hårddisk och HDLoader.
För några veckor sedan fungerade den som den som den skulle, men sedan hände något (utlösande faktor oklar)!.
Nu känner den inte igen, eller ens av skivor längre. Den bara agerar som det inte skulle vara någon skiva alls i.
LaunchElf (som är ett slags menyaktigt program som i stort gör vad namnet säger) startar fortfarande som jag har beordrat det när jag kör igång min PS2, men inga Elf-filer lyckas köras igång och jag kan inte komma in på hårddisken. När jag bootar min matrixchippade PS2 genom att hålla inne L1-knappen (vilket kör en boot.elf-fil direkt från hårddisken, som i detta fallet är en hdloader-version) så hör man hårddisken ladda och HDLoaders startskärm kommer upp, men sen händer inget. Den bara hänger sig.
Jag har testat att ersätta hårddisk och HD-disk-expansionslotten med den vanliga gamla plastluckan där bak på PS2n och jag har provat att diabla Matrixchipped, men utan resultat.
Vad är det som kan ha hänt?
Innan funkade allt bra.. för det mesta. Ibland strejkade uppstarten av HDLoader och ibland ville inte PS2n erkänna att jag stoppat i PS2skivor (även om den alltid uppfattade att jag stoppade in någon sorts skiva), men det sistnämnda brukade jag kunna lösa genom att flasha den med sista Matrix-flashen. Dessa problem händer dock bara då och då och på det stora funkade PS2n bra och det har alltid gått att köra igång ELF-filer..
Någon som har tankar om vad som hänt och vad jag kan göra? Hjiieeelp...Extra tacksam för snabba svar
Bookmarks