Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Min Matrixchippade PS2 finner ej skivor eller HD

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0

Min Matrixchippade PS2 finner ej skivor eller HD

Hej!
    Jag har en Matrixchippad Ps2 (osäker vilken exakt PS2-version men den gamla vackra tjocka) med 80 GB hårddisk och HDLoader.
    För några veckor sedan fungerade den som den som den skulle, men sedan hände något (utlösande faktor oklar)!.
    Nu känner den inte igen, eller ens av skivor längre. Den bara agerar som det inte skulle vara någon skiva alls i.
    LaunchElf (som är ett slags menyaktigt program som i stort gör vad namnet säger) startar fortfarande som jag har beordrat det när jag kör igång min PS2, men inga Elf-filer lyckas köras igång och jag kan inte komma in på hårddisken. När jag bootar min matrixchippade PS2 genom att hålla inne L1-knappen (vilket kör en boot.elf-fil direkt från hårddisken, som i detta fallet är en hdloader-version) så hör man hårddisken ladda och HDLoaders startskärm kommer upp, men sen händer inget. Den bara hänger sig.

Jag har testat att ersätta hårddisk och HD-disk-expansionslotten med den vanliga gamla plastluckan där bak på PS2n och jag har provat att diabla Matrixchipped, men utan resultat.

Vad är det som kan ha hänt?

Innan funkade allt bra.. för det mesta. Ibland strejkade uppstarten av HDLoader och ibland ville inte PS2n erkänna att jag stoppat i PS2skivor (även om den alltid uppfattade att jag stoppade in någon sorts skiva), men det sistnämnda brukade jag kunna lösa genom att flasha den med sista Matrix-flashen. Dessa problem händer dock bara då och då och på det stora funkade PS2n bra och det har alltid gått att köra igång ELF-filer..

Någon som har tankar om vad som hänt och vad jag kan göra? Hjiieeelp... Extra tacksam för snabba svar

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kanske ett inte 100% perfekt inlött chip, det verkar ju ha "glappat" lite för dig tidigare också.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0
    Okej. Men du menar alltså att PS2n inte känner av skivor p.g.a. chipped? Borde PS2n inte åtminstone känna av att det är någon slags skiva i om jag disablar chipped då, vilket jag provade? Och borde ens LaunchElf kunna starta (vilket det gör var gång) om chippet glappar?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Glappar chippet kan i princip vad som helst strula oavsett om det är aktivt eller ej.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0
    Okej.
    Har du något förslag om vad jag kan göra? Rekommenderas jag att själv försöka öppna upp min PS2 och slå en koll? Ska jag lämna in den någonstans? Är det lika bra att köpa en ny?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag vet inte om du "förstår vad du ser" när du öppnat den. Bäst är väl att ta den till den som chippade den för koll, eller något "proffs" som har koll på chippning, matrix och hdloader...

Liknande diskussioner

1. Min Ps2 satin Silver med MatrixInfinity kan inte läsa någon skiva.
    By xaNax in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2005-02-03, 15:19
  2. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-02-02, 22:50
  3. TV'n krånglar med min NTSC/US PS2!! HJÄLP
    By Goro in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2003-07-13, 22:37
  4. Min ps2 verkar helt plötsligt ha fått problem med RGB kabeln eller tvns scart? Hansi?
    By Kampfar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-03-16, 18:32
  5. Orginal PAL spel fungerar ej på min psxcare chippade ps2
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2003-02-26, 01:33

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner