Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Hänger sig..

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Hänger sig..

    Jag har installerat ett DUO-X2 från psxcare i en polares box. Han säger att den hänger sig när han spelar spel. Kan chipet (DUO-X2) göra att boxen (1.6) hänger sig när man spelar eller beror det på något annat?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Exakt...

    xbox hänger sig för mig med, har oxå v 1.6 med duox2. När jag försöker lira med "vanliga" spel i orginal bios så får jag felkod 5 .... arrghh...

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    När du får felkod 5 beror det på att du inte har låst hdd:n...

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Och nu märkte jag att till och med orginalspel hänger sig på samma sätt, då spelar jag i chippat läge, eftersom jag ej kan gå till ochippat. Ibland kan jag inte komma åt Avalaunch, står bara och tuggar. Ofta får jag felkod 21 när jag ska kolla tiden i MS Dashboard. Jag har testat ALLT när det gäller klocka,PAL/NTSC/IGR m.m men alltid med samma resultat, spelet hänger sig allt från 3-60 min in i spelet eller så får jag DIRTY DISC problemet !! Kan tillägga att jag har en THOMPSON spelare, men problemet är även när jag har FTP'at liren, har kört FTP med samma filer till 2 av mina polare från min burk, och på deras funkar allt KLOCKRENT....Även mina backup kopior på DVD-R funkar på polarnas maskiner. Kan tillägga att det går utmärkt att kolla på DVD orginal, har ej testat DVD-R. Inhandlade xbox på SIBA i april 05...

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Men har du låst hdd:n då?

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Enligt de företaget som chippade samt bytte hårddisk så går det tydligen inte att låsa hårddisken....alltså överhuvudtaget inte bara min.

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Bullshit, klart att det går, bara ladda ner programet config magic (finns på xbins om du vet vad det är) och lås hdd:n...

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Men om man låser hdd:n så kan jag köra omoddat, men hjälper själva låsningen mina problem att det hänger sig i moddat läge? Har inhandlat ett gäng orginal spel och märkte till min förtvivlan att även dessa hänger sig relativt snabbt i moddat läge...Pust Pes...

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Det vet jag faktiskt inte, men du kan ju prova

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova flasha in ditt bios i båda bankerna i chippet. Det brukade hjälpa när man körde evo-x m8 i x-ecuter 2 lite chippen. Av någon anledning strulade det om man bara hade bioset i ena banken.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Spelen hänger sig??
    By CheGG in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-16, 07:09
  2. Hänger sig! tacksam för hjälp
    By jose in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2005-04-30, 20:54
  3. Xboxen hänger sig vid trailers
    By Norbius in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-12-13, 15:17
  4. Xboxen hänger sig! (Snälla hjälp mig!)
    By Mozez in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2004-08-06, 22:27
  5. Xboxen hänger sig :((
    By fackamato in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-07-30, 22:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •