Jag har installerat ett DUO-X2 från psxcare i en polares box. Han säger att den hänger sig när han spelar spel. Kan chipet (DUO-X2) göra att boxen (1.6) hänger sig när man spelar eller beror det på något annat?
Jag har installerat ett DUO-X2 från psxcare i en polares box. Han säger att den hänger sig när han spelar spel. Kan chipet (DUO-X2) göra att boxen (1.6) hänger sig när man spelar eller beror det på något annat?
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
xbox hänger sig för mig med, har oxå v 1.6 med duox2. När jag försöker lira med "vanliga" spel i orginal bios så får jag felkod 5 .... arrghh...
När du får felkod 5 beror det på att du inte har låst hdd:n...
Och nu märkte jag att till och med orginalspel hänger sig på samma sätt, då spelar jag i chippat läge, eftersom jag ej kan gå till ochippat. Ibland kan jag inte komma åt Avalaunch, står bara och tuggar. Ofta får jag felkod 21 när jag ska kolla tiden i MS Dashboard. Jag har testat ALLT när det gäller klocka,PAL/NTSC/IGR m.m men alltid med samma resultat, spelet hänger sig allt från 3-60 min in i spelet eller så får jag DIRTY DISC problemet !! Kan tillägga att jag har en THOMPSON spelare, men problemet är även när jag har FTP'at liren, har kört FTP med samma filer till 2 av mina polare från min burk, och på deras funkar allt KLOCKRENT....Även mina backup kopior på DVD-R funkar på polarnas maskiner. Kan tillägga att det går utmärkt att kolla på DVD orginal, har ej testat DVD-R. Inhandlade xbox på SIBA i april 05...
Men har du låst hdd:n då?
Enligt de företaget som chippade samt bytte hårddisk så går det tydligen inte att låsa hårddisken....alltså överhuvudtaget inte bara min.
Bullshit, klart att det går, bara ladda ner programet config magic (finns på xbins om du vet vad det är) och lås hdd:n...
Men om man låser hdd:n så kan jag köra omoddat, men hjälper själva låsningen mina problem att det hänger sig i moddat läge? Har inhandlat ett gäng orginal spel och märkte till min förtvivlan att även dessa hänger sig relativt snabbt i moddat läge...Pust Pes...
Det vet jag faktiskt inte, men du kan ju prova
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Prova flasha in ditt bios i båda bankerna i chippet. Det brukade hjälpa när man körde evo-x m8 i x-ecuter 2 lite chippen. Av någon anledning strulade det om man bara hade bioset i ena banken.
Bookmarks