Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Superdisc or not superdisc that is the question.

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    37
    Respekt
    21

    Superdisc or not superdisc that is the question.

    jag har som inte engagerat mig mycket med xboxen på ett par år nu, uppdaterad xbmc ett par ggr.

    Hur är det med superdisc, finns det någon "nyare" version av den med nån nyare evo-x lr nåt.

    Sökt runt lite men det är stiltje på informations fronten vad gäller superdisc.

    Man skulle kunna uppdatera evo-x, men det fina är att man får allt lull lull i ett paket.

    Finns det en ny version och isåfall hur kan man tänkas få tag på den? är det för känsligt kontakta mig gärna med priv.

    Kommer inte ihåg vilken version jag har. 3.6 någonting tror jag det är.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Jag tycker du ska köra slayers evox autoinstaller istället (finns på xbins). Jag föredrar den...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    superdisken är mest bara till för att göra lite reklam för Psxcare(Don't tell Hansi), Slayers är faktiskt lite hetare.....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    Okej ska kolla på det, ligger det på xbins ftp´n tro?

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Ja den finns där, den ligger som en torrent och kan vara lite svår att hitta men den finns där, jag har själv laddat ner den därifrån.

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag har en fråga..

    Om jag köper en ny HDD till mitt chippade XBOX på 250 gb, Hur formaterar jag den? Med vilka program, ska jag göra det i datorn innan jag sätter i den i xboxen eller med hjälp av xboxen?

    Vilka program, Dator eller Xbox till formatering, Hur stor kan HDD'n vara som max?

    Thats all folks! ;P

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Fel tråd, du kan börja med att söka, sen kan du också kolla i den HÄR avdelningen...

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs guiderna...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag har också en fråga. Min situation är lik trådens skapare. Jag chippade xboxen för ca 3 år sedan och har varit nöjd tills nu, (har evo x med en naken brud som kommer upp när man startar boxen), men vill uppdatera boxen så att man kan spela mp3, divx och andra format.
    Fråga 1: Klarar jag att uppdatera boxen själv så att jag kan använda den som en jukebox?
    Fråga 2: Om jag uppdaterar boxen, kommer jag kunna spela spel som är inlagda på hårddisken men som inte fungerar i dagsläget? GTA3, Max Payne 2 mfl?

    Tacksam för svar. Har letat och letat men inte hittat nån tråd om detta.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    56
    Respekt
    20
    @ Kman

    1.Självklart kan du uppdatera själv, det ända du måste göra är att installera XBMC (Xbox Media Center) Det är en Dash som Evo-X, Men som kan spela DivX, Mp3, Mm.

    2. Det finns ingen anledning att dessa spel inte ska fungera nu? eller?
    Har inte testat just dessa då jag har dom båda på PC:n
    Kanske du måste flasha nytt bios eller ställa om till NTSC för att dessa spela ska fungera på just ditt xbox.
    Vilket bios du ska ha beror på ditt chip, kolla vad du har nu o kolla om du kan hitta ett nyare sen flashar du om.

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    At du inte kan spela vissa spel beror nog på att nerladdningen är dålig
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    56
    Respekt
    20
    Tror inte jag, Väldigt sällan man får en "dålig" nerladdning (om man har nån aning om vad man sysslar med)
    Har i stort sätt aldrig hänt mig, beror kanske på hur/var man laddar sina spel.
    Men jag tror mer på att det är nån inställning i boxen.
    IGR (in game reset) eller video mode (PAL NTSC) eller Bioset.
    Kanske Evox måste uppdateras (Latest ver. "evolutionx_beta_v1.8.3285")

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Ja, jag har lyckats få en dålig nerladdning en gång. Att Evo-X dashboardens IGR skulle ställa till med prblem har jag svårt för att tro... (Nog för att jag använde Evo-X inte nå länge innan jag skaffa Avalaunch)
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej!
    Tack för ert snabba svar!
    Alla 25 spel jag har kommer från original spel. Jag är gammal säljare hos SIBA och tog med boxen till affären ett par gånger. Jag finner det ytterst märkligt att 3-4 spel inte fungerar. Provar med att ställa om till NTSC.
    Kan någon snälla ge en lite mer utförlig beskrivning hur man gör för att installera XBMC; Var man hittar filerna, och hur man lägger in dem, eller en guide som beskriver detta.

    Återigen, stort tack!
    Last edited by Kman; 2005-11-16 at 17:10.

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    oj jag somnade *host*

    Glömde bort xbox skrället, men fick lite tid till övers att hugga tag i det.
    Jag har browsat igenom xbins ftp´n och hittar inte slayers evox auto-installer, eller något som "påminner om det.

    Hittar andra varianter på xbins.org.

    Men vad gäller Slayers då 2.6 är den version jag hittade via diverse suspekta nät aktiviteter. (blev DC tillslut).

    Är den fräsch vad gäller evo-x version osv?.

    .pdf dokumentet som följer med har screens som daterar 5/11-2004.

    På Xbins.org hittar jag en.
    Auto-Installer Deluxe v2.11 FINAL
    http://www.xbox-hq.com/html/article2284.html

    Vilken är lämpligast?

    Har tankat bägge startar med slayers och lattjar med den, men man blir nyfiken.
    Vad är flavour of the month vad gäller "latmans" installers?

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Slayer evox autoinstaller finns på #xbins, den ligger som en länk till en torrent, så du får alltså ladda hem länken och starta den med din bittorrent-klient. Den finns här:

    XBOX/apps/Auto Installers/SlaYers_EvoX_Auto-Installer/

    Sen heter den "SlaYers_EvoX_Auto-Installer_v2.6_FINAL.exe.torrent", ladda ner den (och readme om du känner för det) och packa upp den, lösenordet är sevx2.6, bränn den sen med tex. dvd-decrypter.

    För att sen få Slayers att installera allt åt dig, sätter du in skivan i boxen, stänger av och sätter på den igen. Välj alternativ 3) NEW INSTALL / FULL REBUILD, sen väljer du alternativ 3A om du har större hdd än orginal, eller alternativet 3B om du har orginal. Välj sen alt. 3a1 / 3b1 beroende på vad du valde innan, tryck sen yes också börjar den jobba.

    Det tar lite längre tid om du har större hdd men låt den jobba så kommer den gå tillbaka till menyn när den är färdig, sen kan du stänga av den och ta ut skivan.

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    Vad tycker ni om Auto-Installer Deluxe v2.11 FINAL

    Den verkar nyare, med nyare dash versioner, verkar vara optional vilken dash man vill ha som default, ex XBMC.
    Kan välja enstaka apps man vill lägga in eller alla.
    En enstaka eller alla EMU´s osv.
    Sen har den alla tools slayers har.
    Det jag saknar mest med den är att optionen att flasha bios inte verkar finnas i installern utan man får ordna den biffen själv med de medföljande biosarna. Alla de senaste versionerna följer nämligen med, samt några versioner bakåt i tiden. finns 256k 512k 1mb bios:ar osv.

  18. #18
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Hjälp? :)

    Citat Original inlägg av rejjo
    Sen heter den "SlaYers_EvoX_Auto-Installer_v2.6_FINAL.exe.torrent", ladda ner den (och readme om du känner för det) och packa upp den, lösenordet är sevx2.6, bränn den sen med tex. dvd-decrypter.
    Hej på er. Jag har laddat ner det dära Slayers Evox-tjosan, vad gör den? "För att sen få Slayers att installera allt åt dig" känns lite.. märkligt. Allt? Vad innebär allt? :O
    Jag läste i nån annan tråd här på forumet om flashning och hur man måste koppla ihop datorn och Xboxet - är det något man måste göra före/efter man lagt i Slayers-skivan? Och kan man flasha utan att koppla ihop med datorn?

    Jag är så sanslöst bortkommen när det gäller det här så det är knappt roligt. Och jag ska ändå försöka fixa ihop en chippad och fungerande Xbox innan jul..
    Så jag hoppas ni ursäktar mig ifall det FINNS svar om man söker noggrant, men jag tycker bara allt är rörigt.. MVH Robin

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Okej, så här är det, först måste du självklart ha en chippad xbox, låt säga att du chippar den med Duo-x2. När chippet sitter i xboxen och det startar som det ska, måste du flasha det, HÄR finns en guide på hur du gör det...

    När du sen har flashat det och allt gått bra, bränner du Slayers Evox Autoinstaller 2.6 på en (ny) cd-rw (eller dvd-r, dvd-rw). Om du använder nero så välj alternativet "bränn image till skiva". Då måste du först ha packat upp slayers till en iso-fil också...
    Last edited by rejjo; 2005-12-21 at 10:51.

  20. #20
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Ja, jag har precis beställt hem Duo-x2, så det är just det jag ska använda.
    Men.. guiden till flashning beskriver fortfarande hur man gör genom datorn, är det inte möjligt att dra över från datorn/xbox och vice versa med hjälp av andra medier, som skivor etc?
    Tack för hjälpen!

Liknande diskussioner

  1. några frågor om superdisc
    By smajjl in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 21:57
  2. SuperDisc VS SuperDisc.
    By ckaiy_cool in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-23, 09:35
  3. superdisc frågor
    By Pepto in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-03, 18:50
  4. Superdisc 3.2
    By pemani in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-22, 17:50
  5. Enigmah och Superdisc 3 ?
    By carrier in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-12-22, 14:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •