Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Aladin prob. rött/grönt + svartskärm

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Aladin prob. rött/grönt + svartskärm

    Hejsan! Jag satt och spelade på min kära xbox en kväll och så lät jag det stå igång hela natten och dagen efter så stängde jag av det och efter det så gick det inte att starta upp det med chippet.... Så jag försökte ca 30 ggr att starta om xboxen och efter många om och men så startade boxen upp med chippet, men sen när jag stängde av det och skulle starta det igen så funkade det inte att starta det med chippet. Så jag öppnade boxen och skulle se om nån lödning hade släppt men det hade det inte så satte jag tillbaka allt på plats och nu när jag skulle starta upp det så startas den lyser grönt stängs av startas lyser grönt stängs av och sen börjar den blinka Grönt/Rött. Det spelar ingen roll om man klickar snabbt eller håller inne startknappen. Och det går bara att öppna cd-läsaren ibland (nästan aldrig).
    Vad kan det vara för fel?

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Exclamation

    Nu har jag öppnat och kikat och när jag nu provade starta så blinkar det inte längre rött/grönt utan bara grönt, som om den vore ochippad.
    kan de va nåt fel med bios/flashning/superdisc?
    om jag håller inne powerknappen för länge så stängs boxen av, men det kanske de var från början också.

    Har ett aladdin ex med vers 1.6 på xboxen förövrigt.

Liknande diskussioner

  1. rött/grönt blink efter omflash
    By abigail in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2004-01-17, 04:19
  2. knepigt fel, först stabilt grönt sen 2ggr grönt sen rött/grönt
    By kallejalle in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 04:51

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •