Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 32

Diskussion: Eurasia Pro Generic Flash Disc - Felmeddelande

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0

Question Eurasia Pro Generic Flash Disc - Felmeddelande

När jag bränt ut "Eurasia Pro Genric" (flashdisken då) och kör den, så "Starting Linux" sen kommer det upp i nedre högra hörnan "Drive 0: not ready". Detta gör det när det går "som bäst". Kan jag anta (och följdaktligen rättfärdigt) att detta beror på skivorna? Kör med TDK cdrw, och har en Thompson-läsare (efter vad jag kunnat lista ut från bilder osv)

Ha det

/M

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Så fick jag också det dom första gångerna, fast jag brände på dvd-rw. Mitt förslag om du inte har en dvd-brännare är att bränna på nya cd-rw (du behöver 2 skivor, en för Eurasia-discen och en för själva bioset). Annars brännde jag på dvd-r...

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Ja jag har ju testat med CDrw då som sagt, med mindre framgång. Bara för att försäkra mig här då, menar du DVD-r (dvd[minus]r) eller DVDr rent generellt?

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Nä jag använde dvd(minus)r, xboxen läser dessa bättre än plus. Men det jag menade var att bränna på helt nya cd-rw och inte såna som du raderat 143 ggr.

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Mnja, dom CDrw jag använt var helt nyinköpta just för detta. Men dom ville sig inte iaf. Så jag får väl ge mig iväg och köpa ett gäng DVD[minus]r. Skulle inte det heller fungera, så får jag väl få fnatt en stund

Något märke att rekomendera? Iofs, så verkar även det vara olika beroende på vilken läsare man har i maskinen

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Tja, alltså kvalitetsmärken brukar alltid fungera, jag använde philips, går väl bra med fujifilm eller TDK också.

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Nåja, donade mig ett par (2st) dvd-rw idag, får väl hoppas på lite bättre lycka nu då Tog även 5st dvd-r just in case, så vi får väl som sagt se om det vill sig nu

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Nu så är "fnattstadiet" nära. Testat med; TDK cdrw, TDK DVD-rw, Memorex DVD-r & Premium DVD+r. ALLA ger samma resultat, "Starting Linux" och sen "Drive 0: Not ready" ... utom Memorex DVD-r...där börjar den inte ens ladda linux.

Varför...varför...OHHHH varför

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Du jag kom på nu att jag hade också problem med det där, men först tänkte jag fråga, (jag utgick ifrån att det var ett duo-x2 chip?) får du inte igång flashbios? 10 ggr enklare att flasha nämligen, men, men...

En grejj du kan pröva är att man kan ju trycka ut släden genom att trycka på nåt alternativ på skärmen, sen kan man ju trycka in den igen via ett tryck på A-knappen. Pröva lite olika alternativ, tryck ut med a, tryck in igen med eject-knappen och så...

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Sant, Duo X2 på en 1.6-låda, så nej, jag får inte igång falshbiosen..tyvärr. Kunde dock varit lite tydligare med vilken låda/vilket chip

Varför varför VARFÖR köpte jag inte lådskräpet för ett halvårsen, då hade jag sluppit detta tramset

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    nja, min 1.6:a är från november förra året

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    VARFÖR köpte du inte SmartXX lt/opx, då hade du lirat järnet nu...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Därför att duo-x2 är billigare?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Hade du gått ut och krattat löv åt grannarna istället för att slåss med duo-x2 chippet hade du kunnat köpa 2st SmartXX lt/opx för pengarna :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    ...och snart har väl förbrukade dvd och cd skivor kostat lika mycket som prisskillnaden...

:-)

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Men du varför skall man egentligen köpa ett smartxx istället för duo-x2? Det finns mer plats för bios, det vet jag, men nåt annat? (Förrutom den vad jag tycker är extremt fula displayen .

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Man väljer SmartXX just för att slippa en massa trams med biosflashning från skivor, oroa sig för att flasha fel bios osv.

SmartXX har alltid kvar sitt "operativsystem" med funktioner för att flasha med biosfiler från hårddisk, över nätverket eller om man absolut vill plåga sig...från cd/dvd.

Du kan ladda in en ftp-server och komma åt filerna på hårddisken utan att du behöver ha någon fungerande dashboard installerad.

Du kommer åt xboxens eeprom, så även om eepromet är så felskrivet att boxen bara står och blinkar när du försöker starta den utan chip så går den igång med smartxx och du kan återställa.

Gör du en felflashning på duo-x2 så kan du om du har ett fungerande bios i den andra banken öppna xboxen, byta bank, boota igen och återställa. Men om du inte kan starta på någon av bankerna måste chippet ut och flashas om via hotflash.

Gör du en felflashning på SmartXX så flashar du bara om det igen tills det blir rätt. Du behöver aldrig öppna boxen. Vi kan till och med ge support genom att ansluta oss till xboxen via internet och fixa till konfigurationsfiler, bios, eeprom när någon har problem.

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Kan tala om varfö JAG inte köpte smartxx...av en enda anledning, och det var, att utifrån vad jag kunde LÄSA mig till, (vilket då uppenbarligen inte är allt, Hansi skrev lite fördelar till nu då) så var den stora skillnaden, fler banker och lcd-support (hoppas jag inte blandar ihop det med något annat chip nu) och då jag inte ansåg att jag behövde möjlighet till fler bioser eller lcdsupport, så tog jag ett med Duo X2, det var något billigare, men hade vad "jag behöver".
    Att det sen skulle bli såhär PISSIGT mycket strul bara innan flashningen, var ju verkligen inte något jag hade räknat med. Just nu lutar det mest åt att ringa säljaren, och höra om jag kan lämna tillbaka lådan, och lägga pengaskillnaden för just SmartXX...men, med tanke på vilken tur jag har haft såhär långt, så kommer det väl bli tvärnej

Så, en sista chans, NÅGON, med NÅGON tänkbar lösning?

Och gällande skivorna, nåja, en jävla massa "över"...som jag dock kan använda till annat

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Nätverks-flasha den?

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Hade jag fått rätt (vad jag fattat av vad jag läst så går det inte ens, eller så har ytterst få fattat hur) på det i Cromwell 2.32 så. Har testat...kommer inte längre än "Searching for server (DHCP).." och där står den och tuggar...och tuggar...och tuggaaaaaar.

Har kollat över mina nv-inställningar på datorn, men dom verkar rätt...men ajg kan ju ha missat något. Men jag verkar inte vara ensam om det isf..tyvärr *sucka lite uppgivet*

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Kom på en annan lösning: Är du säker på att du bränner dem rätt? Hur bränner du dem?

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Ptja, flashdisken är ju en iso, inte mycket att göra där, låg hastighet (TDK DVD-rw:erna var iofs fast på x4)...och finalize...känns inte som om jag kan ändra vidare mycket där

Och jag ANTAR ju att "Drive 0" är cd/dvd-läsaren...

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Men vad använder du för program, om du använder nero så ska du använda alternativet brun image?

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Jo jag använder nero, och jao, jag använder alternativet "Burn Image"...ja inte på biosdisken då givetvis, men till flashdisken så

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Du har jag verkligen ingen aning. Du kan ju pröva att låna någon kompis dvd-läsare och sätta i, och se om det går bättre.

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Där sa du ju iofs något *ringa polaren på studs* Its worth a try

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Gav nada

Nåja, det bliratt ringa imorgon, låter dom inte mig "byta" (genom att betala mellanskillnaden) så får jag väl kräva återköp, och sen köpa den andra rakt av

Och blir det nu samma krabb med SmartXX...så blir jag, ptja, smått tokig Eller nej, Då ber jag Hansi, på mina bara knä, att visa hur "remote"-biten fungerar

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Hmm... Ledsen att jag inte kan hjälpa dig men jag kommer verkligen inte på vad som kan vara problemet.

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Ingen fara alls, all hjälp är välkommen när man behöver den.

Blir som sagt att ringa butiken imorgon, så kan jag förhoppningsvis spela bort helgen här :P

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Då kan jag komma med en liten uppdatering.

I Väntandet på att få tag i säljaren, så brände jag en sista gång på TDK cdrw...och tro FAEN om det inte fungilerade sig! Så nu, är mitt duo-x2 flashat och donat.

Kan tillägga att efter rebooten och när error 16 kom upp, fick jag nästan tuppjuck, tills jag lyckades hitta en "felkodlista"...men nu, efter *********** osv spinner boxen så fint så...and me too

Tackar för "hjälpen", det må hända att den inte hjälpte mig något, men folk försökte iaf, och det uppskattas alltid

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

1. e_u_r_a_s_i_a Bios Pro generic flash disc
    By Hansi in forum Download
    Senaste inlägg: 2006-01-21, 19:03
  2. Cobra BIOS version 1.1
    By andlin in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 11:03
  3. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 11:01
  4. Pro Generic Flash Disc problem
    By sjölund in forum DUO-X2 support