Tjena. Jag har ett litet delikat problem och undrar om nån vet hur jag ska fixa detta.
Jag köpte en chippad xbox i somras och den funkar jättebra, men nu har jag börjat fundera över lite grejer. Saken är den att jag köpte den av en privatperson (kan man få hjälp här ändå?) och han sa att det satt ett Xecuter3-chip i den och att en kompis till honom hade satt i den. En kille som jobbade med och löda grejer hela dagarna så han var proffs på detta. Jag fick se boxen "in action" innan jag köpte den så att det inte var nåt skumt.
Nåväl, xboxen funkar som sagt prima och jag vet - If it aint broken, don't try to fix it. men jag skulle t ex vilja uppdatera BIOS:et och undrar vad som egentligen sitter i boxen? Snubben som gjorde det har t ex inte satt några vippar på utsidan, och i XBMC kan jag inte få någon information om vilket BIOS det är. "BIOS" unknown står det.
Vad ska jag göra? Skruva upp boxen och hoppas jag hittar en platta med vippor? Börja löda? Jag som har tummen mitt i pannan?
Och varför står det BIOS unknown?
Ja, jag har många frågor om det här med att flasha och BIOS. Har inte hittat nån instruktion som klarnar det. Men vi börjar väl så här.
Bookmarks