Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: SPiDER GX

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    46
    Respekt
    19

    SPiDER GX

    Heja!!
    Nu prova jag här..för supporten för spider gx är inte vad jag förväntade mig från spider teamet!
    Som sagt jag har en Crystal xbox v 1.6
    Har har satt in ett lödfritt spider gx chip..enligt anvisningarna så ska samtliga LED lampor lysa blått om man gjort rätt....och det gör det!
    Kommer även in i Biosen för spider...flasha mitt spider chip med evox.m8plus.v16.bin......enligt support manualen så ska boxen restarta om man kör via WEBOS ...men icke!!....biosen verka va där iaf...men är inte helt hundra på att det har installerats på rätt sätt!!
    Körde sedan slayers isntall CD och installerade evox!
    Och nu till problemet....jag får starta om boxen flera grr innan biosen laddas!??!.....när den väl har laddats och jag kommit in i EvoX så vägra den dens starta tex XBMC den fastnar vi LOADING! sen får jag starta om den!! detta händer hela tiden! fastnar i loading vad jag än försöker starta från EvoX!?!?!?!? Så vad kan felet vara???
    OBS...när jag går till Spider GX meny så står det att jag har en xbox Ver. 1-1.5....men jag har är hundra på att det är en 1.6!
    Blir tokig på det här iaf =(
    Hoppas nån kan komma med något hjälpande förslag!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag tror f-n inte jag hunnit sälja ett enda sånt chip än, och teknikern som testade ett av chippen hos oss sitter inte och skriver i forumet... Så sorry, jag har inte så mycket att komma med.

    Kolla om du hittar nyare "os" till chippet
    Prova att lägga in bioset så att samma bios tar upp hela minnet i chippet. Det har nämligen varit problem med m8 och andra chip, att det strular om det inte ligger i rätt bank.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    46
    Respekt
    19

    SPiDER GX

    Tack för ett snabbt svar!..här kan man alltid garatera att man får svar ....kommer ihåg när jag beställde mitt första Stealth Chip till PS! Super nöjd å bra support! Det va några år sen :P jaja!
    Som sagt ,det du nämde Hansi..har jag gjort ,har lagt samma bios på alla 3 banker!! men samma problem kvarstår!
    Har provat andra Bioses också! utan resultat!
    Har även kollat med uppdatering,men det finns inte!
    Bara att det är på gång!....
    Spider oset verka ha många bugs,tråkigt nog!
    Kollade på på installations videon..och där är det många nödvändiga funktioner som syns...men inte som finns med när man får chippet =(
    Last edited by hellsekka; 2005-11-04 at 20:58.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    46
    Respekt
    19

    SPider GX

    Tjo Hansi!
    Hur kommer man i kontakt med mannen ifråga som satt å testade spider gx...skulle va bra om man fick veta precis hur han gick till väga....bios,vilken bank? osv

    Mvh/Jonny

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du ringer butiken och anger ditt kund+order# för köpet av SpiderGX chippet, så får du prata med honom sedan...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Låter nästan som ett glapp...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    46
    Respekt
    19

    tjo

    Problemt är att det är inte köpt hos er =/.......så jag har inget order nummer =)

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kanske har telefonnumret till företaget där du köpte den då, dom borde ju också ha tekniker som hjälper till när deras kunder har problem :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Alla företag är inte lika bra som PsxCare...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    46
    Respekt
    19

    :p

    Hansi: Jadu supporten är ett webformulär man får skicka om det är nåt man undrar över!..har inte fått ett enda svar därifrån ! Jämfört med här

    Blixten:så sant du tog mina ord!...

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    jo, jag gjorde väl det...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nu har vi iaf levererat några SpiderGX chip i veckan, får väl se om vi får lite supportfrågor på dom så att jag får tillfälle att lära mig lite om eventuella problem...så kan jag återkomma här sedan :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    46
    Respekt
    19

    tjong

    Gjorde nåt drastiskt! i ren desperation *skrattar*.....
    Tog bort evox biosen helt på spider chippet,flashade ist med x2.5035.v16plus.bin!!! .....Tog även bort evolution X dashbord!
    Och la in XBMC som Dashboard!
    Och vad vart resultat! Jo inga start problem...startar direkt ,utan om startar som jag tidigare skrivit!
    Alla spel och filmer starta klockrrent!......Men fortfarnade en del Apps som inte startar! Som tex boXplorer osv! Men det kan jag leva med så länge,huvudsaken att jag kan använda xbmc för filmer,och att det inte är
    nåt krångel med att starta spel =)

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    31
    Respekt
    22
    Har haft detta problemet åxå med evox biosen ..........flashade om med x2.5035 å allt funkar klockrent
    Men nu skulle jag vilja ha x2.5035 som 256k så den passar till ett vanligt Spider!!

  15. #15
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    jag har probs. med att d0 benet inte funkar när chippet är igång och att den funkar när de av.. plus att boxen tokblinkar grönt och gult.. ingen som har samma probs?? snabba svar vore tacksamt..

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Synd!

    Synd att man inte läste detta innan man köpte sitt spiderGX chip..

    Har suttit nu i sammanlagt 30h effektiv tid och mekat med skiten,
    provat X2 bios(och haft xbmc som dashboard,den startar filmer men inte spel från hårddisken) Evox m8+v16(svart skärm)..

    Provat slayers autoinstaller,superdisc.. evox kan inte ens starta apps eller xbmc, fastnar bara i loading rutan.


    Frågan är om någon har fått detta chip att fungera helt felfritt?
    Och varför ni fortsätter sälja SpiderGX på psxcare!?

    Vad ska man göra nu ? slänga ut 700spänn till på ett nytt chip ??

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    46
    Respekt
    19

    tjo

    Jo jag vet...får fortfarande inte det att funka med evox dash! eller med m8 osv.....Grymt trött samt =/....Har xbmc som dash nu.för att streama film från datorn...och spela spel! (brända)....går inte om det ligger på HD! kan inte köra program heller =/...vet fan vad man ska göra!....har inte provat så mycke på den senaste tiden! orka spendara mer tid,har jäklat nog =/....
    Kan iaf spela spel nu iaf dock bara utbrända =/.....Och ingen direkt hjälpa får man heller =/...Och Spider GX hemsida är under all kritik =(

  18. #18
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Skippa Spider skiten, och dra i ett SmartXX LT OPX!
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    46
    Respekt
    19

    =)

    Ja men har man lagt ut 700 spänn...på ett chip som i mina ögon,verkade skit bra!......så vill man gärna att det ska funka! .....hade jag vetat detta,så hade jag köpt en xenium spice chip ist!.....hade ICE i min förra box...och den va klockren!..skulle ha fortsatt igentligen med xenium! men men,det är så när man ha det nyaste =(

  20. #20
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Du, jag har varit ut för samma sak, så jag vet att det inte är en picknick att pröjsa dubbelt...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  21. #21
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Det som saknas till chipet är ju ett kompatibelt bios..hade man bara vetat att de jobbade på att fixa fram ett sådant så...

    Annars är ju detta rent lurendrejeri!?

  22. #22
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    46
    Respekt
    19

    ...

    Som jag har fattat det när jag läst runt på 100 olika forum på alla möjliga språk! .....Så verka dom flesta med av crystal boxarna ha samma öde!...Eller med ett nyare tillverkningsdatum!.....en uppfattning jag fått! Men många är skitnöjd med chippet..och fått det att funka utan några som helst problem!
    Konstigt nog.......nåt måste göras iaf! iannan fler folk går å köper det!...tror fan inte spider gx teamet har någon lösning helller! eftersom dom varken svara på mail eller kommer med uppgraderingar!!......btw hittade en uppgradering som kunde ändra språk till franska,hm
    Last edited by hellsekka; 2006-01-06 at 15:31.

  23. #23
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Jo men hur f*n har de fått det att fungera felfritt??? De kan ju inte köra på x-ecuters bios ??

    Det värsta är att det inte ens är min låda jag chipat, det är brorsans.. han har fan sparat hela förra året för att ha råd med detta.

    Alltså, själva chipet är hur smidigt o bra som helst..det var skitlätt att montera och det är lätt att flasha osv. Min låda är en crystal, tillverkad 2004-08-20.

    Psxcare borde kunna reklamera dessa chip, och därför ta tillbaka dem och istället ge en ett xenium spice chip.

Liknande diskussioner

  1. Spider GX
    By TobbelinoBoy in forum Spiderchip
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-10, 14:03
  2. HÄNDER IGEN ( fel på spider chipp??? ) BISVIKEN..!
    By lalamackanlala in forum Spiderchip
    Inlägg: 33
    Senaste inlägg: 2005-04-02, 20:53
  3. De som har problem med spider v 1.1
    By a00sambe in forum Spiderchip
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-16, 03:45
  4. FrÅga Till Hansi Om Spider
    By lalamackanlala in forum Spiderchip
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-13, 01:06
  5. Besviken PÅ Spider Chip
    By lalamackanlala in forum Spiderchip
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2005-01-10, 01:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •