Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: .img - XBMC hänger sig.

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0

.img - XBMC hänger sig.

Hej.

Jag har tittat runt här i forumen och hittar inte det jag söker, det finns förmodligen här men jag vet inte vart.

Jag har mina filmer liggande på HD i en burk i nätverket.

Nästan alla filmer går att se, men när jag vill se .img filer, rarade eller upp packade så får jag upp ikonen för filmen, när jag sen väljer de så tok hänger sig XBOXen.

Jag har "XBMC LOADED DVD 2005-10-10 v1.1.0" som jag installerade häromdagen.
    Kommer inte ihåg vilken version jag hade tidigare och kan inte heller säga om det funkade innan...

Kan någon hjälpa mig med detta?

Tack på förhand!

//Talle

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    23
    ta bort tdata/udata -"face mapparna" (raderar dina settingns mm)

sedan prova med att stoppa in nyare XBMC typ denna ftp://xbins:homebrew@xbmp.uk.xbins.org/ eller nyare om du kompilerar själv.
    Läs XBMC Manual och FAQ

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    tack så mycket, jag provar det.
    En fråga bara, försvinner alla savegames etc om jag raderar tdata/udata mapparna?

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    23
    ta bara bort face mapparna i tdata /udata (deta gör du efter du lagt in den nya xbmc)

du kan bara ha XBMC på ett ställe på hårdisken har du flera blir det buggigt som fan..
    Last edited by mysiskatten; 2005-11-06 at 16:16.
    Läs XBMC Manual och FAQ

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Tack Mysiskatten.
    Men dessvärre så funkade det inte..

Nu har jag dock XBMC CVS 2005-10-30 (30th of October 2005).

Men jag är fortfarande öppen för förslag...

//Talle

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Nu funkar det!

Jag uppdaterade till "XBMC-CVS_2005-10-30-T3CH.rar"
    Har dock strulat runt så mycket mellan olika XBMC.xml och evoxdash.xbe så jag är inte längre säker på om dessa är från den releasen.

Det funkade när jag tog bort ALLA mappar i XBMC och sedan la in "XBMC-CVS_2005-11-07-T3CH.rar" istället, tog bort face mapparna i TDATA och UDATA för femhundratolfte gången och bytte ut filezilla server, kai och de andra filerna i C:\Apps mappen.

Gjorde allt detta på en gång så jag vet riktigt vad som gjorde tricket.
    Har denna rad i playern i xbmc.xml:
    <!-- Fill in path+filename of external DVD player !-->
    <!-- if empty, XBMC will play any DVD's by itself !-->
    <!-- Ex: "<dvdplayer>C:\xboxdash.xbe</dvdplayer>" !-->
    <!-- (Note! XBMC does not yet support DVD-menus!) !-->
    <dvdplayer>C:\msxboxdash.xbe</dvdplayer>

Dock så har de nog rätt för jag får inte välja Svenska undertexter på VISSA filmer, och för att bespara mig spydiga komentarer så pratar jag flytande engelska, dock gör inte min fru det...

Om någon har en lösning på detta (osupporterad går bra!) så är jag öppen för förslag.

Till er som också har sprungit på detta fel med .img filer som inte funkar så rekomendrar jag er att läsa igenom denna tråd:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=22848

Lycka till!
    Last edited by Tallefjant; 2005-11-09 at 13:22.

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    23
    varför kör du med <dvdplayer>C:\msxboxdash.xbe</dvdplayer>

nu när XBMC har fått stöd för DVDR
    Läs XBMC Manual och FAQ

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Jag kör med den för att det var default i den xbmc.xml som jag har och det funkade, men jag tror att jag skall prova byta den xbmc.xml jag har till den ifrån XBMC-CVS_2005-10-30-T3CH.rar istället, har jämfört den med den jag har och jag tror att jag råkat lägga in xbmc.xml från XBMC LOADED DVD 2005-10-10 v1.1.0

Så felet kan ligga i den, är även rädd att jag har evoxdash.xbe från fel xbmc version.

Jag satt djupt i klistret igår kväll och lyckades få fart på xboxen som var helt död innan klockan 00.30 inatt och då hade jag visst strulat runt så mycket så jag tappat bort vilka filer jag bytt ut...
    Men nu skall jag byta versioner ikväll... på .xbe och .xml så får vi se om det funkar felfritt sen...

jag håller er uppdaterade.

//Talle

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Hej igen!

Nu har jag uppdaterat .xml och .xbe med rätt version XBMC-CVS_2005-10-30-T3CH.rar dock så kvarstår problemet med undertexterna på en del .img filer.

Jag har skurit rätt hårt i xbmc.xml filen vad gäller länkar etc.
    Men jag har svårt att tänka mig att detta skall påverka något om den inte hämtar hem någon form av codec via nätet som jag inte känner till.

Vet någon vart hanteringen av undertexter sker?
    skall jag prova byta ut någon av players:ena? eller är det någonstans i .xml filen som detta hanteras?

jag har denna player rad nu <dvdplayer>-</dvdplayer>

Skall jag köra <dvdplayer>dvdplayerbeta</dvdplayer> istället?
    Har fått för mig att denna bortkompilerades i april -05 men det kan vara fel av mig.

Gör det skillnad vilken font man har inställt i settings?

Jag är väldigt tacksam för hjälp här!!

//Talle

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    23
    när xbmc kör med den nya "dvdplayer" så spelar det ingen roll vad du har satt som font osv osv den kör med den som är innbakad på dvdr imagen du kan inte flytta den i höjdled heller. Väljer du att spela den med mplayer så kan du flytta på subtitle(men den stödjer ju inte menyer)

<dvdplayer>-</dvdplayer>
    sätter du om du vill att den ska köra med nya dvdplayer
    Läs XBMC Manual och FAQ

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    hmm rätta mig gärna om jag har fel...

Om en dvd image då har menyer så startar den inte med Mplayer fast om den inte har meny så gör den det och stödjer subtitles.
    Och om jag kör den med DVDPlayer så stödjer den menyer fast kan kanske inte hantera alla subtitles..

vad gör man om jag som nu har problem med subtitles på en dvd med menyer, kommer den att skippa menyn och gå direkt på filmen om jag startar med mplayer?

Ursäkta den dumma frågan!

//Talle

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    23
    Skriver du <dvdplayer>-</dvdplayer> så kommer den spelas upp med menyer och dvdplayer ska ta alla dina undertexter i dina dvdr/dvd image filer.

Står du på img filen kan du välja vilken du ska spela den med genom att trycka "Title knappen" på fjärren sedan välja "Play using" väj sedan den spelare du vill köra den med.

Tänk sedan på att nya dvdplayer(den som visar menyer) är under utveckling och har många buggar som ständigt fixas osv

Dvdplayer kan fungera bättre i älder "builds" och tvärtom (det läggs ständig till funktioner som kan få den att sluta fungera osv osv)

kika här så ser du att de jobbar på den en hel del
    http://cvs.sourceforge.net/viewcvs.p...xt?view=markup
    Läs XBMC Manual och FAQ

Liknande diskussioner

1. xbmc hänger sig
    By Pjodrov in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-02-04, 15:55
  2. xbmc 10-29 filmer hänger sig
    By gheno in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-11-21, 13:31
  3. Xbmc hänger sig då jag ska stänga av en film...
    By superlinken in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-11-11, 15:11
  4. XBMC hänger sig fortfarande! hjälp!
    By gothh in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-11-02, 23:03
  5. XBMC hänger sig IGEN!
    By gothh in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-05-27, 19:59

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner