Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Ominstallation av Evo-X

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0

Red face Ominstallation av Evo-X

Hej!

Jag är helt ny här, med en helt ny x-box (chippad förstås ), och då mitt första problem gäller just Evolution X så börjar jag väl skriva här!!!

På hårddisken låg en massa skräp som jag inte behövde och en massa dubletter på skins m.m. så jag tänkte att jag skulle göra en ominstallation, så jag laddade ner en X-Disk och hade en jäkla massa klydd innan jag ens fick EVOX-dashboarden att starta...

Men sedan, efter mycket studerande av detta forumet så kom jag på hur jag fick igång det:
    1) Döp om c:/xboxdash.xbe till msxboxdash.xbe
    2) Kopiera f:/evoxdash.xbe till c:/ och döp sedan om den till xboxdash.xbe
    3) Kopiera f:/evox.ini till c:/

Och så var allt frid och fröjd... trodde jag iaf... Problemet är att jag inte hittar spel, emulatorer, skins m.m. (som ligger i f:/) via menyn, utan bara det mest "basic", jag har t.ex. bara "default-skin" i skins-listan, fast jag installerat 100 nya via X-disken i f:/
    Och så kan jag ej komma åt msdash heller, utan när jag startar boxen "med chippet av" så står det något om att boxen behöver service eller liknande, men det är väl för att den inte hittar msdash då heller!?

Men detta är självklart inte allt!!! Nu är det så att jag har ingen dator där jag kan fixa ihop en evox.ini... Jag har visserligen morsans dator när jag surfar m.m. (tänkte nämligen gå över till Xebian senare för dator-funktioner), men hon blir nog inte glad när jag släpar ner X-Boxen där och börjar koppla in den till datorn...

Men det bör väl ändå vara evox.ini som felet ligger i, eller!? Finns det inget enklare sätt typ någon enkel text-editor till X-Box???

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    I evox.ini ställer du in så att du får rätt saker i menyn.
    Om du använder namnet xboxdash.xbe så kan du inte starta med original bios. Mycket bättre du använder ett modernt bios som laddar evoxdash.xbe när hcippet är aktivt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Haha, tackar så heeeemskt mycket, jag hade inte flashat bios, men nu funkar det ju perfekt, tack tack o tack så mycket!!!!!

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0

Angry

Hmmm... ok, inte för att jag använder ms-dashen så ofta, men meddelandet om att xboxen behöver service kvartstår när jag startar utan chippet... Däremot så funkar det utmärkt att starta från Evo-X...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Din ms dashboard är patchad/ändrad från original. Installera om original så fungerar det. Om du inte får error 05, då skall du bara låsa hårddisken.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    mmm... jag har provat installera ms dashboard från X-Disk, men det blir ingen skillnad!!!

Liknande diskussioner

1. How to update your Action Replay MAX EVO code list without a evo max drive!!!!
    By morpheousx in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2004-12-03, 13:27
  2. Problem med Evo X o live
    By RedDragon in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2003-02-05, 10:45
  3. Problem med Evo X o live
    By RedDragon in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2003-02-04, 17:06
  4. X-ecuter eller evo 2.2 ? ?
    By miKey in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-08-09, 16:02

Bookmarks

Behörigheter