Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: NTSC U/C???

DreamScope Guest

Question NTSC U/C???

Om jag har ett tv system som klarar av B/G och D/K kan jag fortfarande spela legend of mana för det är ju ntsc U/C.
    Har fixat en rgb kabel så jag har fått fram färgen men när jag startar min multi-x killer så kommer jag bara till en ruta där det står START sen så händer det inget mer. Måste jag fixa nån mer sladd för att det ska funka. Jag har ps hacker version 2000C.
    Kan det vara så att legend of mana är så pass nytt så att dom har gjort nåt sorts skydd på det?
    fattar inget!!!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Står det "START" direkt när du startar din playstation, eller får du upp en meny först och "START" efter att ha "swappat"?

Om du inte får upp menyn står antagligen knappen på sidan av multi-x killern i fel läge...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

DreamScope Guest

Jag stoppar i legend of mana och sen trycker på mitt playstation, då kommer det upp en meny med en massa saker byter till ntsc på L1+select sen så trycker jag på start game @ mod play, då kommer det upp en ruta mitt på skärmen som det står start på o sen händer det inget mer även om jag byter till PAL eller försöker med nåt annat.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Om du provar att läsa instruktionerna du fick med går det nog bättre... :-)

Du måste ju:

1: Montera fjädern så att knappen under cd-luckan alltid är nertryckt.

2: Starta med ett originalspel utan att stänga luckan

3: När du får upp menyn och skivan stannat byter du till Legend of Mana och trycker på start game @ mod play (eller bara på startknappen på handkontrollen)

PAL/NTSC funktionen gäller BARA själva menyn du får upp. Så fort du startar ett spel används PAL eller NTSC beroende på vilket system spelet är avsett för.

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. NTSC flimmer?
    By snabring in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-06-18, 12:20
  2. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 12:08
  3. PAL - NTSC switch
    By Sheytan in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-10-08, 22:44
  4. skillnader mellan NTSC xboxar och PAL xboxar.
    By tjoff in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-08-19, 21:23
  5. Messiah och NTSC?
    By christian42 in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-07-10, 08:55

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner