Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: FTP Problem, eller?

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0

FTP Problem, eller?

Försökte lägga in en nyare version av XBMC (trots att den gamla fungerade friktionsfritt). Då ballade det ur rejält.

FTP-klienten (Filezilla) får en massa filer transfer problem när jag försöker med den nya XBMC. Då gick jag tillbaks till backupen för att lägga på denna, men får samma file transfer problem här.

Nu kan jag alltså, istället för att ha en gammal XBMC, inte använda det alls

Någon som stött på något liknande och vet vad problemet är?

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    Vad är det för felmedelanden du får? kopiera gärna status msg, och det är väl inte så att du sitter och försöker skicka upp filer och ersätta dem som är igång? Boota upp xboxen från SuperDisc o ftpa därifrån så inte filerna redan används.
    Xbox 360: Samsung iXtreme - Xbox 1.6b: X3 - PS2: DMS3 - PSP: 3.71 M33

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Felmeddelanden från FTP klienten:

Status: Starting upload of E:\xbox\XBMC-CVS_2005-11-07-T3CH\XBMC\language\Turkish\strings.xml
    Command: PORT 192,168,1,100,5,74
    Command: TYPE A
    Error: Upload failed

osv. för ungefär var tionde fil.

Disken är inte full och XBMC är inte igång. Någon superdisc har jag inte och har inte heller lyckats förstå hur man skapar någon, trots idogt sökande....

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0

evox

har du inte evox kvar i boxen....annars kan du kanske ftp över en ny xbmc
    via den

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av coach555
    har du inte evox kvar i boxen....annars kan du kanske ftp över en ny xbmc
    via den
    Det är just detta jag försöker med, alltså lägga på den gamla XBMC igen. Det är då jag helt plötsligt får dessa 'File Transfer' problem i FTP-klienten.

Någon som har några idéer?

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    ta bort den gamla först då

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av coach555
    ta bort den gamla först då
    Den 'gamla' är borttagen. Den nya fungerade inte att lägga på ("transfer error"). Tänkte att det kunde vara korrupta filer. Försökte då lägga på min gamla backup, men får också här "transfer error" med FTP-klienten.

Någon som stött på detta förrut?

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Spelar det förresten någon roll i vilket 'läge' Xbox:en är när man försöker FTP:a till den? Förstår givetvis att man i aktuellt fall inte kan ha igång XBMC (samtidigt som man tar bort det...).

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Jag har haft XBMC igång när jag tar bort den.
    Det enda som verkar hända är att man inte kan ta bort skin-project mayheim III appen.

Fick dock ett fel i min FTP när jag uppgraderade XBMC till XBMC-CVS_2005-10-30-T3CH
    Det visade sig då att jag hade en FileZilla server under C: och 1 Filezilla server i C:/Apps/XBMC mappen, det ordnade sig när jag tog bort den under C:
    Vet inte om jag glömt den där eller om den la upp den där själv.

Har även upptäckt "file transfer error" när jag byter dator för att ftp´a.
    Om du ftp ar med en burk och använder filezilla klienten, sen går du till en annan burk och ftp ar till samma XBOX så blir den första burken utslängd men ligger kvar och försöker autoconnect´a igen och avbryter därmed din nya ftp lina. så om du byter datorer du loggar in med så se till att stänga ned den tidigare ftp klienten.

Har även konstaterat att det inte fungerar speciellt bra att skicka upp mappar som har en fil i sig som innehåller Å,Ä eller Ö så om du har en thumbnail eller så med en bild du te.x kallar "nätverk.png" så kommer den inte acceptera thumbs mappen.

Vet inte om detta är felet i ditt fall men så var det för mig...

PS: du skrev i en annan tråd:
    Det nervösa sammanbrottet är nära....

--------------------------------------------------------------------------------

Har äntligen fått XBMC att hitta filerna (filmerna) på datorns hårddisk. Men nu går det inte att spela upp dem! Om jag lägger AVI:erna på Xboxen så fungerar det friktionsfritt, men alltså inte att köra från datorns hårddisk.

Fungerar ditt nätverk som det skall? (ingen sarkasm)

Lycka till!

//Talle
    Last edited by Tallefjant; 2005-11-09 at 16:58.

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Tallefjant
    Jag har haft XBMC igång när jag tar bort den.
    Det enda som verkar hända är att man inte kan ta bort skin-project mayheim III appen.

Fick dock ett fel i min FTP när jag uppgraderade XBMC till XBMC-CVS_2005-10-30-T3CH
    Det visade sig då att jag hade en FileZilla server under C: och 1 Filezilla server i C:/Apps/XBMC mappen, det ordnade sig när jag tog bort den under C:
    Vet inte om jag glömt den där eller om den la upp den där själv.

Har även upptäckt "file transfer error" när jag byter dator för att ftp´a.
    Om du ftp ar med en burk och använder filezilla klienten, sen går du till en annan burk och ftp ar till samma XBOX så blir den första burken utslängd men ligger kvar och försöker autoconnect´a igen och avbryter därmed din nya ftp lina. så om du byter datorer du loggar in med så se till att stänga ned den tidigare ftp klienten.

Har även konstaterat att det inte fungerar speciellt bra att skicka upp mappar som har en fil i sig som innehåller Å,Ä eller Ö så om du har en thumbnail eller så med en bild du te.x kallar "nätverk.png" så kommer den inte acceptera thumbs mappen.

Vet inte om detta är felet i ditt fall men så var det för mig...

PS: du skrev i en annan tråd:
    Det nervösa sammanbrottet är nära....

--------------------------------------------------------------------------------

Har äntligen fått XBMC att hitta filerna (filmerna) på datorns hårddisk. Men nu går det inte att spela upp dem! Om jag lägger AVI:erna på Xboxen så fungerar det friktionsfritt, men alltså inte att köra från datorns hårddisk.

Fungerar ditt nätverk som det skall? (ingen sarkasm)

Lycka till!

//Talle
    Skall kolla om jag har fler filezilla servers igång på Xboxen. Men yttrade det sig i att Du fick transfer error på vissa filer? Känns mer som att det skulle bli totalt kollaps?

Betr. nätverket så funkar det bra. Det tidigare problemet som Du refererar till var rättighetsrelaterat (såklart....).

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    "Men yttrade det sig i att Du fick transfer error på vissa filer? Känns mer som att det skulle bli totalt kollaps?"

Nja - ibland kom jag in ibland inte. ibland så väntade den bara på svar från servern och ibland loggade den in fast fick inte upp mapplistan...
    Så buggigt var det...

"Betr. nätverket så funkar det bra. Det tidigare problemet som Du refererar till var rättighetsrelaterat (såklart....)."

Oki, klantigt av mig att inte läsa hela tråden!

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Problemet löst. Löste sig genom att jag placerade XBMC på ett annat ställe på hårddisken. Fråga mig inte varför det fungerar dock.

Har dock inte riktigt fått bort den gamla installationen.....

Liknande diskussioner

1. Om nya upphovsrättslagen 2005-07-01
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 15:53
  2. Problem med FTP
    By Monks in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2005-03-07, 12:36
  3. Problem med FTP
    By uzzi in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-11-28, 05:00
  4. FTP problem!
    By ckaiy_cool in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2004-01-28, 11:22

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner