Hej
Jag har en rätt gammal tv som inte klarar RGB, är det nån som vet om man kan få boxen att skicka vanlig komposit-signal via orginal advanced AV-kabeln? Jag vill nämligen kunna utnyttja den optiska utgången...
Hej
Jag har en rätt gammal tv som inte klarar RGB, är det nån som vet om man kan få boxen att skicka vanlig komposit-signal via orginal advanced AV-kabeln? Jag vill nämligen kunna utnyttja den optiska utgången...
Det gör den alltid...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
ja, ok jag kanske formulerade mig fel. Saken är att bilden blir grå och inte riktigt centrerad. Hade samma problem med min digitalbox men jag hittade en inställning för att stänga av RGB och då blev bilden bra igen. Jag antar att den möjligheten inte finns i boxen?
Det är inte bara så att du måste byta kanal på tv:n då? Låter som en sån där tv som inte växlar automatiskt till AV kanal utan bara får in bilden från kabeln som "störning".
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Nej det är samma sak där, TV:n är säkert 15 år gammal men jag gillar den eftersom bilden fortfarande är väldigt bra och det är 33" men RGB-signaler gillar den helt enkelt inte. När jag testade att koppla in en video mellan boxen och tv:n så blev bilden som den ska vara om videon var påslagen och man kollade på videons kanal, om du förstår vad jag menar. Verkar som att den enda lösningen är att tjacka nån av kablarna som ni sålde med tre RCA och en optisk.
Bookmarks