mitt xlink kai stänger automatiskt si själv på min laptop.
vad f-n göra?
mitt xlink kai stänger automatiskt si själv på min laptop.
vad f-n göra?
ingen aning, min polares X-link håller också på att stänga av sig lite då och då. Det är dock bara kai engine som fimpar, UI'n är fortfarande uppe.
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
För femtioelfte gången så blir det så när man inte har öppnat protarna i sin brandvägg, fixa det HÄR!!!
om man öppnar sina portar ä de större risk att man får virus ir nått sånt skit då?
Nja, det kan jag inte svara på, men jag har alltid haft det så utan att få in massa skit och det fungerar bra. Men det är i alla fall stor risk om du stänger av din brandvägg helt (som vissa gör)...
Själv kör jag ingen J-vla brand, de ställer bara till med mer besvär än nytta, när man håller på mycket med nätverket. Har ju uppmanat polarn att slopa brandväggen, men han skiter på sig i tanken virus...
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
tack för svaren.
nu funkar det som det ska. www.portforward.com var jävligt bra sida.
alfred55 ---> Jag vet, tycker blixten100 borde ta sig en sväng in där också, eller kanske be sin kompis göra det...
Själv har jag inga problem med mitt nätverk eller mitt Xlink, det är polarn som jag brukar spela mot, som har problem. Jag har sagt åt han att avaktivera brandväggen, men han vill inte för han tycker att risken för virus är så hög.
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
nu strular det igen med portforward prylen.
jag kollade guiden för min router netgear wgr614 på portforward.com.
överst på den sidan står:To setup port forwarding on this router your computer needs to have a static ip address. Take a look at our Static IP Address guide to setup a static ip address. When you are finished setting up a static ip address, please come back to this page and enter the ip address you setup in the Static IP Address box below.
Do not skip this step!
men problemet är att jag har BBB,och får dynamiskt ip från dom.
ändrar jag det till static så fungerar det inte alls.
är alla routers så här?
hur kan jag ha reserverat port på dc++ och det fungerar,om jag måste ha static ip?
är det därför jag inte får upp nån match fast jag connectar i xbconnect och xlink kai?
min consol är ju hittad,och nätverket nås,allt verkar funka,men fortfarande "no match found".
dom menar att din dator ska ha static ip från routern, inte att routern ska ha static ip från BBB
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
ok,bra att nån orkar reda ut begreppen. då borde det ju funka. men vafan allt är ju "private" i xlink kai.
Please enter the static ip you want to forward to:
192.168.0.( )
så står det. problemet är att min dator inte har 192.168.0.( ) utan 192.168.1.2
routern har ju 192.168.1.1 och sen fortsätter det ju uppåt. hur fan ska jag kunna ha 0?
Men har du satt din ip "static" då? Se HÄR för hur man gör.
Anledningen till att du ska ha en statisk ip är för om din ip ändras då och då, så kommer portarna i din brandvägg bara vara öppna när ip:n som du hade när du öppnade portarna är den samma. Alltså; när du öppnar portarna i din brandvägg så måste du ju välja den ip som du har för tillfället, om denna ip ändras så kommer ju inte portarna att vara öppna sen.
Kanske blev lite svårt där men läs det några ggr så fattar du nog
Original inlägg av alfred55
Ja, ange en 2:a där den där parantesen står så blir det väl rätt då.
Please enter the static ip you want to forward to:
192.168.0.2 <== skall vara datorns adress, vilken den nu är.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jo, men han menar att i exemplet är det en 0 i näst sista hagen (ex. 192.168.0.3), men att hans router går på nätverk nr 1 (Ex. 192.168.1.3). Men det är ju då bara att sätta static på just din ip, spelar ingen roll om det är en etta eller nolla, så länge det stämmer med din router.
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Bookmarks