Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Problem vid flashning

  1. #1
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Problem vid flashning

    Hej!

    Chippade idag en xbox(1.6) med ett DuoX2 chip. Kontrollerade efter installationen att både cromwell och flashBios bankerna bootade. Försökte först flasha med flashBios men fick felmeddelande, "Unknown flash! Halting".

    Gick då över och flashade via cromwell och Eurasia Flash Disc, något gick dock snett under flashningen och xboxen stängde aldrig av sig. Detta resulterade i att jag har en bank som vägrar boota och en bank med flashBios där jag inte lyckas flasha.

    Går det på något sätt att få flashBios att flasha eller är det helt kört?

    Om det inte går så funderar jag på om man kan utnyttja min andra xbox(1.1) med ett Xecuter2 Lite på något sätt. Båda chippen är lödda med pinheader, går det att flytta över DuoX2-chippet till 1.1an rakt av och sätta den på pinheadern där X2 Lite chippet sitter.

    I så fall ser jag två möjliga alternativ som skulle kunna fungera.

    1) Flytta över DuoX2 till 1.1an, boota med flashBios och hoppas på att det går bättre att flasha chippet i den boxen.

    2) Boota 1.1an till Evo-X med X2 Lite och hot-swappa till DuoX2 och flasha med något program jag har på 1.1an.

    Vad tror ni? Skulle något av ovanstående fungera?

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Visst kan du flytta över chippet, men gud vad onödigt. Självklart går det att flasha flashbios (det är det den är till för), kolla dels min guide, och om något blir knas så kan du kolla HÄR.

    Personligen tycker jag att du ska prova flasha via nätverket, det är nämligen bekvämast...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    när jag skulle flasha ett duox2 lyckades jag aldrig flasha med varken flashdisk eller flashbios. jag körde via nätverket. (först gick det inte men jag kom på att jag var tvungen att skriva "http://" innan ip-nummret. annars gick det inte. testa!

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    unknown flash halting!

    Jag har samma problem och jag vet inte hur ska man lösa det.jag har provat allt men det verkar som att bios är låst och att det inte går att flasha.
    jag provade med cd skiva,likades få bios på hd men det gick inte att flasha från HD.
    jag får det här fönster som det står på den här länken.http://www.teamxecuter.com/flashbios/disc.htm
    jag vet inte vad som hjälper!
    Det här riktig utmaning för den som tycker om att brottas med problem.
    Är det någon som kan svara på frågor:
    jag har den vita duox 2.
    jag har den nya version av xbox 1.6b(jag tror det) det står Xcalibur och RAM är hynix.
    Chipas den på samma sätt som är vanlig 1.6?
    Last edited by majdanac72; 2005-11-16 at 23:05.

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    flasha via datorn!! I menyn du får upp vid uppstart av xboxen väljer du att flasha via nätverk. Ha datorn och xboxen ihopkopplade med en korsad kabel. öppna internet explorer i datorn och skriv xboxens ip i adressfältet: "xxx.xxx.x.xxx" tex. eller "http://xxx.xxx.x.xxx" sen kommer det upp en meny där du bara följer anvisningarna. busenkelt

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Det kan vara enkelt men det är inte det.jag har provat det men det går inte.
    jag har bios m8plus16 och har gjört det större i Evotool.Brände bios på cd-rw och det kommer upp i meny och sedan står det Unknown Bios Haliting och sedan händer ingenting.har jag kopplat chip fel?
    jag har kopplat det enligt den gamla schema som finns på nätet,men jag såg ny kopplinschema på länkenhttp://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=15637
    Jag vet inte vad som gäller.
    Jag har alldrig hör att bios kan bli låst.
    Jag få samma fönster som på den här länken
    http://www.teamxecuter.com/flashbios/disc.htm och det står att man ska stänga av skydd med det går inte på en vita duo x 2

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    exakt vad har du gjort när du testat att flasha via nätverk?

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Kopplade ihop dator och xbox med korsadkabel och jag fick adressen 192.168.99.0 något sådant och jag skrev det i internet explorer men sidan visade sig inte. jag vet inte vad är för fel. Stängde brandväggen.provade flera gånger med samma resultat.
    jag provat att flasha från CD skiva och den hittar bios och stoppar flashing,provat att flasha från HD samma sak där.
    jag tror att det är fel på chip. den tillåter inte att flashas.

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Har du provat flasha linux då?

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    jag har testat linux och det funkar inte heller.Jag börjar bli mer och mer övertygad att det är fel på chipen.

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    skrev du även adressen med Http://ip.?? jag hade problem med det ochså när jag bara skrev ip nummret, men när jag skrev http:// innan gick det bra

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    jag skrev ip adressen som det står men det hjälpte inte.
    jag var inne och ändra Ip egenskaper TCP/IP men jag fick aldrig den ruta för att välja bios.
    jag har stängt av brandväggen och har ingen switch eller hub mellan.
    Jag tackar alla som försöker hjälpa mig!

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    vad ställde du in i TCP/IP??

Liknande diskussioner

  1. Numera problem med åäö vid överföring till senaste XBMC
    By ABSiNSANE in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 23:23
  2. Problem vid byte av hdd i Xbox
    By Skomakaren in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-18, 09:47
  3. Problem vid streaming (XBMC)
    By bjornsva in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-08-09, 11:57
  4. Problem med Ninja Gaiden, Hänger sig vid Chapter 2
    By Anon in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-04-26, 20:47
  5. Problem vid hd byte
    By Greggo in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-09-26, 14:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •