Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Har jag fattat rätt?

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    22

Har jag fattat rätt?

Jag har precis fått min psp och undrar då om följande är rätt:
    jag har version 2.00 då måste jag gradera ner till 1.5 sen efter det kan jag gradera upp till 2.00 igen och kan spela nerladdade spel och surfa med den. Filmer och foton och sånt det kan man bara lägga in på minneskortet och se utan att greja med firmwaren.

några frågor till:
    vet någon hur det går med chippet som ska komma till psp? posta gärna någon länk till denna sida som ska sälja det(om det inte är olaglit att läga upp den länken)
    vad ska man ha fastloader till, är det inte bara att lägga in isofilen på minneskortet?
    Om man nu måste ha en umdskiva till att spela spel som ligger på minneskortet hur kan man få tag i en tom skiva, finns det att köpa tomma skivor eller måste man köpa ett orginalspel?
    Vad är det som skiljer mellan version 1.5 och 2.0 firmwaren?

Mvh/Norman

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    20
    1. skillnade mellan 1.5 och 2.0 är ganska stor. Du har webläsare och avc codec inbyggt i 2.0 men du kan inte spela iso spel med 2.0. I 2.0 kan du spela ca: 70% av alla hombrew spel. I 1.5 kan du spela iso spel (dock inte alla) med fastloader eller umdemu. Guide finns här.

2. Spelen ska du ha på minneskortet. Det finns inga tomma umd skivor att köpa.

3. Chippet till psp'n är troligtvis fake men man kan ju hoppas....

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    22

?

men jag behöver ändå en umdskiva eller?

det står i din guide att det behövs, då är man alltså tvungen att köpa en film eller spel.
    inklistrat från guiden:
    Du Måste även ha en UMD-skiva, det spelar ingen roll om det är en sampler disk, en film eller ett spel. Bara det är en umdskiva som psp'n kan spela.

En film, går det att lägga in på minneskortet med firmware 2.0?

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Det ingår väl en DEMO-skiva när man köper och om det inte gör det så finns det väl för sånna utan UMD-skivor (har inte ett PSP än men ska köpa snart och det är vad jag har hört)

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    20
    Om du har köpt psp'n i europa kan du regga den på yourpsp.com och få en gratis spiderman umd hemskickad.

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    22
    har köpt den på divinio i kina, så jag kan väl antagligen inte få en spidermanskiva.Får väl försöka få tag i någon demoskiva eller till och med köpa någon. Behöver också få tag i ett 2gb minneskort, beställde ett på thbmobil.com men fick reda på när jag ringde dit att antagligen så kommer jag få mitt kort i maj!!!!.....

Ja, HV71 det finns sånna utan umdskivor till, det är en sådan jag har, förstår inte riktigt vad du menar? menar du att det finns psp:er som inte behöver umdskivor för att kunna spela spel?

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Fruktsoda
    Om du har köpt psp'n i europa kan du regga den på yourpsp.com och få en gratis spiderman umd hemskickad.
    Jag köpte min PSP i USA och reggade den på svenska yourpsp och fick Spiderman så det borde funka endå...

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Ja, HV71 det finns sånna utan umdskivor till, det är en sådan jag har, förstår inte riktigt vad du menar? menar du att det finns psp:er som inte behöver umdskivor för att kunna spela spel?
    Du har köpt ett standard pack då då medföljer inte det. Jag menar att vad jag fattat så finns det loader som inte behöver nån UMD-skiva i.
    PSP 3.71 M33-2 4GB Memory Stick Pro Duo

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av ktd
    Jag köpte min PSP i USA och reggade den på svenska yourpsp och fick Spiderman så det borde funka endå...
    Tur för dig. Försökte regga min japanska psp för 4-5 veckor sedan men inget har hänt sen dess...

HV: Devhook kan starta spel utan umd.

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    22
    Jag har varit inne och reggat mig på yourpsp och det gick bra förutom att jag fick välja en annan version av psp. Jag har psp 1000 och det gick bara att välja på 1003 och 1004, men vi får väl se om 3 veckor. Jag fick tillbaka ett mail om att det tog sån tid innan jag fick mitt välkomstpaket pga många registreringar. ska leta reda på devhook och se hur det fungerar. jag har lagt in en emulator till gba och provat en del spel och ljudet är vidrigt och spelen verkar lagga lite, har ni något tips om detta, jag har provat alla inställningar som finns att gära i själva emulatorn. vilken är den bästa emulatorn med dom bästa spelen? tack för tipsen om umdskivan och att det ska gå att spela utan skiva. Men jag passar på att fråga om filmerna, vart på minneskortet lägger man dom om man har v1.5(just nu) och sen tror jag att jag hört någonstans att man kan ha både version 1.5 och version 2.0 på minneskortet och växla mellan dom ganska smidigt, stämmer det?

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av nnorman
    sen tror jag att jag hört någonstans att man kan ha både version 1.5 och version 2.0 på minneskortet och växla mellan dom ganska smidigt, stämmer det?
    nja, inte riktigt, man kan ha en "version changer", men den gör bara så att spelen tror att man har 2.0 men man har en 1.5 inget annat, man kan fortfarande inte spela GTA
    PS2 med förmodat Messiah 2 chip.

jag vet inte varför, men av någon anledning så spelar jag knappt brända spel...

Metal Gear Solid är den bästa spel serien till PS2.
    inte att glömma FF serien ^^
    Övrigt:
    Xtag: fetalist

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    22
    ok, men man kanske kan ha det ändå. en nedgraderare till 1.0, en uppgraderare till 1.5 och en uppgraderare till 2.0. är det någon som provat eller det kanske inte går?

Liknande diskussioner

1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 21:33
  2. hårddisk byte.......
    By wixia2 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-12-31, 14:09
  3. har jag fel bios--har det gått sönder???
    By vitorm in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-11-05, 08:38
  4. Har jag lyckats göra rätt eller fel?
    By Labbas in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2004-05-18, 09:15
  5. Har jag fel eller rätt?
    By ])r()()pY in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2004-01-27, 16:26

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner