skulle chippa en äldre xbox och höll på att tappa ögonen när jag öppnade upp den.. där jag ska löda på pcb fanns det inga hål! dom är igenlödade??? vad fasiken är detta för skämtvet någon vad detta är och hur tusan gör jag nu
skulle chippa en äldre xbox och höll på att tappa ögonen när jag öppnade upp den.. där jag ska löda på pcb fanns det inga hål! dom är igenlödade??? vad fasiken är detta för skämtvet någon vad detta är och hur tusan gör jag nu
Det jag inte kan idag lär jag mig i morgon!
Om de är "igenlödade" så är det väl bara att ta bort det gamla tennet (med sug eller fläta) och sen på med pinheadern.
True, True.... På vissa xboxar är LPC hålen igenlödda. Bara att avlöda skiten
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
ok! provade med lödfläta men fick inte upp allt från hålenhar något billigt skit från biltema.. har ni några bra förslag hur man lättast tar bort tennet??
Det jag inte kan idag lär jag mig i morgon!
Den enda gången jag fick en xbox med igenlödda hål, så körde jag bara ner lödkolven i hålen, så att tennet pressades upp mot kanterna. Har du ingen tennsug? De fungerar utomordentligt bra...![]()
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Bookmarks