Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Trasig Xbox

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0

Trasig Xbox

Trasig xbox.. Det som är problemet är att moderkortet saknar ics krets.. En ny sådan följer med. Har inte lött dit den själv för att det saknas tio lödpunkter där det lilla chippet ska sitta.. Hadde tänkt försöka löda kablar från andra ställen på moderkortet men har måsta inse att det är bortom min förmåga. Varför det gick sönder är för att jag råka spilla lite lödten över bena och lyckades inte få rent utan var tvungen att ta loss chippet för att kunna rengöra helt.. och visst det gick fint. Boxen startade när jag bara höll dit kretsen mot moderkortet utan felmedelande. Det som sedan gick snett var ditlödningen, boxen starta men fick ett felmedelande. Försökte löda om men det gick inte så jag tog loss chippet igen och då följde det några lödpunkter med upp.. Säljer boxen till högstbjudande komplett.. Vet inte riktigt om det är en 1,3 eller 1,4.. MFG date: 2003-12-05

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Jag är ute efter reservdelar, du får 250:- för den.

//diavolo

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Ahh lite lågt bud så du får vänta en stund så får vi se om nån annan bjuder mer. Annars får du väll ta boxen för det..

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Ettan2
    Ahh lite lågt bud så du får vänta en stund så får vi se om nån annan bjuder mer. Annars får du väll ta boxen för det..
    Ahh, jo, men jag är ute efter en fungerande dvd och det är väl vad den innehåller förutom resten
    Jag väntar och ser

EDIT:

Löste det på annat sätt
    Last edited by diavolo; 2005-11-22 at 14:12.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    tja, vad skall du ha för den. klart intresserad... 500 inkl frakt?

/Daniel

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    23
    Jag har också en trasig xbox, som orginal, fast med den skillnaden att när jag skulle ta bort ett chip så hände något och nu blinkar den bara rött/grönt. Har försökt laga den genom att dra sladdar och grejjer men eftersom att jag inte är så bra på sådant så vill den ändå inte, så nu säljer jag den.

Någon intresserad?

Liknande diskussioner

1. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  2. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  3. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  4. Inlägg: 1