Hejsan!
Köpte ett helt nytt Crystal då dom sista fanns kvar i butikerna... sen har det fått stå orört några månader tills jag nu haft tid att chippa det! Jag valde att chippa det med ett DuoX-2 pg.a. det billiga priset... fastän att jag tidigare har använt Xenium chip när jag tidigare har chippat xbox:ar! ....men nu till saken... jag lödde fast chippet på ett snyggt sätt och helt korrekt och sedan testade att starta xboxen... men den ville inte boota (oavsett vilken bank jag än använde)!!! ... den startade om flera gånger utan att någo text visades.. och kort därefter så blir bilden bara svart och dioderna i fronten på xboxen blinkar rött och grönt! Men jag kan tillägga att MS dashboardet funkade som det skulle! ...då började jag läsa omkring på internet och lusläste duoX-2 chippets extremt värdelösa manual! (Har aldrig sätt något sämre.. jämför själv mellan manualerna på Duox-2 och Xenium) Fick ingen klarhet vad det kunde ha blivit för fel så jag testade att löda om chippet... flera gånger... med samma resultat... och tillslut tog mitt tålamod slut vid en lödning av lpc-rebuilt:en så att en av orginal banorna i moderkortet gick av (den banan som den nedersta lödpunkten i lpc-rebuild:en går igenom)... men det verkar som att det går att löda en kabel mellan två lödpunkter på kretskortet så förbigås den skadade kretsbanan! ...Är det nån som har någon aning om vad som kan ha varit fel? Vill även veta om psxcare har lust att kika på den om den går att räddas och chippas och om jag har otur byta ut moderkortet?
(xboxen+chip är inte köpt från psxcare så jag får stå för "kalaset")
Tack på förhand
//Daniel Johnsson
Bookmarks